• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111914719

یک نماینده سابق مجلس:

با تجدید نظر در برخی از اصول، می‌توان مشکلات را حل کرد

با تجدید نظر در برخی از اصول، می‌توان مشکلات را حل کرد

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس گفت: تمام انقلاب‌های دنیا در مراحلی به بازنگری اصول و قوانین خود اقدام کرده‌اند. شاید امروز نیاز باشد که تجدید نظری در برخی از زمینه‌ها صورت بگیرد تا اشکالات اساسی خود را مرتفع بسازیم.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون تردید بزرگترین حادثه ربع آخر قرن بیستم محسوب می‌شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی واقعه‌ای بود که تعادل قدرت را در جهان برهم زد و جهان دو قطبی را که میان دو ابر قدرت شرق و غرب افسون شده بود، به جهان سه قطبی تبدیل کرد و قدرت سومی به نام اسلام و قدرت اسلامی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهایی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی به همراه داشته است، ادامه داد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، استقلال سیاسی است. کشوری که وابسته به یکی از ابرقدرت‌ها بود و قادر به تصمیم‌گیری به صورت مستقلانه نبود،  امروز به صورت یک قدرت سیاسی مستقلی در آمده که نه وام‌دار غرب است و نه وام‌دار شرق.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: ایران تبدیل به کشوری شده است که حاکمان آن توسط مردم انتخاب می‌شوند در حالی‌که پیش از انقلاب این گونه نبود و این یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است. در عرصه‌های نظامی نیز امروز  یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شویم و دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه موشکی و نظامی به دست آوردیم و یکی از قدرت‌های نظامی منطقه هستیم.

آرین‌منش با اشاره به مشکلات موجود در عرصه اقتصادی کشور گفت: در حوزه اقتصادی گام‌هایی برداشته شده است، ولی هنوز به دلایلی مانند مشکلات مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه،نتوانستیم به اهدافی که در چشم اندازه بیست ساله مورد توجه بوده است، دست پیدا کنیم.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در مسیر شکوفایی و تکمیل دستاوردهای انقلاب، هنوز در میانه راه قرار داریم، ادامه داد: یعنی ما توانستیم در عرصه‌های نظامی و سیاسی به دستاوردهای خوبی برسیم، اما در عرصه‌های اقتصادی و خودکفایی و رشد اقتصادی کشور و مهار تورم هنوز دچار کاستی‌های بسیاری هستیم که باید تلاش شود با افزایش تعامل با کشورها و کاهش تنش در عرصه‌های سیاسی، بتوانیم به آن اهداف نیز دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم است در برخی از آرمان‌های انقلاب تجدید نظر کنیم، بیان کرد: تمام انقلاب های دنیا در مراحلی به بازنگری اصول و قوانین خود اقدام کرده‌اند. مانند فرانسه که چند جمهوری را تجربه کرده است و در هر مرحله‌ای سعی داشته است کاستی‌های خود را مورد بازنگری قرار دهند. شاید امروز نیاز باشد که تجدید نظری در برخی از زمینه‌ها صورت بگیرد تا اشکالات اساسی خود را مرتفع بسازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha