• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400111914450
  • خبرنگار : 50295

بهترین کمک خیرین به کتابخانه‌ها چیست؟

بهترین کمک خیرین به کتابخانه‌ها چیست؟

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های شهری و روستایی استان با یکدیگر تفاوتی ندارد.

ایرج صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توزیع امکانات و تجهیزات در کتابخانه‌های شهری و روستایی استان، اظهار کرد: در استان زنجان ۳۹ کتابخانه روستایی وجود دارد که از این تعداد ۳۶ کتابخانه ثابت و ۳ کتابخانه سیار است. البته دو کتاب‌رسان سیار نیز در حال آماده‌سازی است که به زودی به ۳۹ کتابخانه روستایی اضافه شده و کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های شهری و روستایی استان با یکدیگر تفاوتی ندارد و هر رویداد یا امکاناتی که در کتابخانه‌های شهری وجود دارد، در مقیاس کوچک‌تر در کتابخانه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: امکانات کتابخانه‌های مناطق روستایی و شهری تفاوتی ندارد و فقط متراژ و وسعت کتابخانه‌ها باهم متفاوت است و همه امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و تبلیغی در همه کتابخانه‌های استان مثل هم است.

صادقی با اشاره به خدمات آنلاین کتابخانه‌ها، ادامه داد: در حال حاضر خدمات کتابخانه‌ها به صورت حضوری و آنلاین اجرا می‌شود، به همین خاطر همه کتابخانه‌های روستایی نیز مجهز به اینترنت شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مشکلات ما مربوط به منابع و امکانات است، عنوان کرد: یک باب کتابخانه در شهر خرم‌دره، یک‌ باب کتابخانه در شهر ابهر و یک باب کتابخانه نیز در یکی از روستاهای شهرستان ابهر در حال ساخت است که پروژه‌ مربوط به خرمدره ۳۰ درصد و ابهر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان و خیرین هر چه سریع‌تر با تامین اعتبار، این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

این مسئول با اشاره به کتابخانه در حال ساخت شهر آب‌بر بیان کرد: در مرکز این شهر نیز یک باب کتابخانه با متراژ ۸۵۰ متر در حال ساخت بوده و پیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد است که امیدوارم با کمک مسئولان و تامین اعتبارات، در آینده نزدیک شاهد افتتاح ساختمان مستقل این کتابخانه در آب‌بر باشیم.

وی با اشاره به کمک خیرین برای کتابخانه‌های روستایی نیز خاطرنشان کرد: بهترین کمکی که خیرین می‌توانند درباره کتابخانه روستایی داشته‌ باشند، این است که کمک کنند تا وسیله نقلیه سیار تهیه کنیم، زیرا با این کار به جای یک روستا، چندین روستای فاقد کتابخانه تحت چوشش قرار گرفته و از مزیت کتاب و کتابخانه بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha