• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111914388
  • خبرنگار : 71434

در دیدار با شولتس

بایدن: حمله به اوکراین بهای سنگینی دارد/ در صورت حمله "نورد استریم ۲" دیگر وجود نخواهد داشت

بایدن: حمله به اوکراین بهای سنگینی دارد/ در صورت حمله "نورد استریم ۲" دیگر وجود نخواهد داشت

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده با بیان اینکه حمله به اوکراین بهای سنگینی برای روسیه دارد، متعهد شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، پروژه "نورد استریم ۲ " را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه در حاشیه دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در دفتر بیضی شکل کاخ سفید گفت که ایالات متحده، آلمان و دیگر متحدان و شرکا برای یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک برای بحران روسیه و اوکراین همکاری می‌کنند و متحدان آمریکا به صراحت اعلام کرده‌اند آماده ادامه گفتگوها با حسن نیت با روسیه هستند.

رئیس جمهوری آمریکا عنوان داشت که ایالات متحده و آلمان "به طور پیوسته برای جلوگیری از حمله روسیه تلاش می‌کنند."

بایدن دیدارش در کاخ سفید با صدراعظم آلمان را "بسیار سازنده" توصیف کرد و گفت که بحث در مورد "مقابله با تهدیدات روسیه علیه اوکراین" در دستور کار این دیدار قرار داشت.

بایدن خاطرنشان کرد که راه حل‌های دیپلماتیکی که واشنگتن، برلین و متحدان آن‌ها به دنبالش هستند "بهترین" راه پیش روی همه طرف‌ها است.

وی گفت: ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که آماده ادامه گفت‌وگوها با روسیه با حسن نیت هستیم و آلمان نیز در پیشبرد تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و تشویق برای گفتگو از طریق فرمت نرماندی پیشرو بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه هشدار داد که "اگر روسیه تصمیمی برای حمله مجدد به اوکراین بگیرد، ما به شکل مشترک آماده هستیم و همه اعضای ناتو هم آماده هستند."

بایدن تاکید کرد که او و اولاف شولتس درباره حفظ اتحاد نزدیک و تدوین یک بسته قوی از تحریم‌ها که به وضوح عزم بین‌المللی را نشان می‌دهد و در صورتی که روسیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند، عواقب سریع و خطرناکی را بر آن تحمیل کند، گفتگو کرده‌اند.

بایدن در این دیدار از آلمان قدردانی کرد و گفت: از آلمان و سایر شرکایمان در اروپای شرقی و اتحادیه اروپا به خاطر این تلاش متحد تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا متعهد شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، پروژه "نورد استریم ۲ " را متوقف کند و گفت: "اگر روسیه حمله کند، یعنی تانک‌ها یا نیروهایش دوباره از مرز اوکراین عبور کنند، آنگاه نورد استریم ۲ وجود نخواهد داشت. تمامش می‌کنم".

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ایالات متحده می‌تواند پروژه را متوقف کند در حالی که کنترل آن را در دست ندارد، گفت: "به شما قول می‌دهم بتوانیم این کار را انجام دهیم".

بایدن از آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در داخل اوکراین هستند، خواست از این کشور به دلیل حمله احتمالی روسیه خارج شوند و ژفت در این شرایط خروج از اوکراین عاقلانه خواهد بود.

بایدن در این رابطه گفت: من در مورد آمریکایی‌هایی صحبت می‌کنم که در آنجا هستند. من از اینکه ببینم آنها در هدفگیری متقابل گرفتار شده‌اند، متنفرم.

وی تأکید کرد که هنوز نمی‌داند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور حمله به اوکراین را قبل از پایان زمستان یا وقتی که زمین در کی‌یف یخ زد خواهد داد یا خیر.

بایدن گفت: پوتین باید بداند که حمله به اوکراین، "اشتباه بزرگی" برای او خواهد بود و او" بهای سنگینی" را خواهد پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که تأثیر چنین تهاجمی در سراسر جهان نه تنها بر اروپایی‌ها و روس‌ها بلکه تا حدودی بای آمریکایی‌ها نیز محسوس خواهد بود.

بایدن گفت که روسیه همچنان می‌تواند بحران کنونی با اوکراین را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه اروپا به گاز روسیه وابسته است، ایالات متحده در حال بررسی چگونگی کمک به اروپا در تامین انرژی جایگزین در صورت درگیری با روسیه است.

بایدن در کنفرانس خبری مشترک با شولتس در کاخ سفید هم گفت: قبل از همه، ما به دنبال فرصت‌هایی برای جبران تلفات گاز تامینی از روسیه هستیم.

صدراعظم آلمان نیز به نوبه خود گفت: "روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای سنگینی را خواهد پرداخت.

وی افزود: ما در وضعیت بسیار دشواری قرار داریم. تهدید نظامی برای اوکراین وجود دارد و ما نمی توانیم در برابر آن سکوت کنیم.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: ما شمار زیادی نیرو را در امتداد مرز اوکراین می بینیم و این یک تهدید جدی برای امنیت اروپا است و به همین دلیل مهم است که با هم حرکت کنیم، کنار هم باشیم و آنچه لازم است را با هم انجام دهیم.

شولتس تاکید کرد: ما یک صدا هستیم و کارها را با هم انجام می‌دهیم و به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر تهاجم نظامی علیه اوکراین صورت بگیرد، مستلزم عواقب ناگواری است که با هم توافق کرده‌ایم.

وی از ضمن تمجید از تلاش متحدان برای آماده شدن جهت تحریم احتمالی روسیه، گفت: ما نمی خواهیم به محض وقوع تهاجم نظامی علیه اوکراین شروع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۰:۳۴

چه شود. جنگ بین قدرت های جهان حیرت در حیرت نمایش صلاح های جنگی روز دنیا... طفلی کره زمین و انسانیت.. راستی چرا کشورها از ما صلاح نمی خرند. میشه کار کردن باهاشون بلد نیستند یا گران هست یا فوق عقل بشر هست.. نکنه ماکت هست

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۴۵

ناشناس

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۵

صلاح؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۶:۰۴

بخاطر تحریم هاست

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۶:۴۳

بنده ی مفلس خدا شما اول بفکر امتحان دیکته باش که سلاح رو اشتباهی ننویسی صلاح؟؟؟!!!!!اصلا توکار بزرگترها دخالت نکن بچه جون،خواستی نظر بدی اول دهنت باز و بسته کن ببین این حرفها اندازه ی دهنت هست بعد شر و ور بگو

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۰

هی بایدن : اول اینکه برداشتن سنگ بزرگ علامت نزدن است... دوم اینکه این سنگین بودن از نظر شما همتراز سنگین بودن حمله به افغانستان در طی 20سال است یا به سنگینی حمله به عراق.......که فقط میلیاردها میلیارد دلار برایتان صرف هزینه پوچ داشت منظور از سنگین چیست؟...........

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۶:۵۵

منظور سنگین زندگی سخت ما ایرانیها هست حالا نمیدونم تو زندگی سختی داری یا نه یا شاید ایرانی نباشی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۹:۰۸

بزنه میزنه هم میتونه هم میدونه سنگ بزرگی در کار نیست روسیه یک پیرمرد عبوس بابلوفهای بزرگ جلویش را می‌گیرند مطمئین باش

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۰۲:۱۰

تازه این امریکاییها به علت اینکه خلافکار وظالم به جهان هستندهمبشه آدمهای ترسویی هستند درحمله به عراق هم به پشتیبانی ۶۰ کشور جهان حمله کرد وگرنه خود بوش که هیچ پدر بوش هم نمی توانست درمقابل ارتش صدام مقاومت کند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۶

کع اقتصاد روسیه وچین ۱/۴..اقتصادامریکا نمیشه..حالا اقتصاداروپا رو هم بذار رو اقتصاد امریکا...خدا کنه روسیه خریت کنه حمله کنه تا اون اقتصاد بحرانیش به ورطه نابودی بره..ولی اگه جنگ شه ...چههههه شوووووددد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۹

جنگ بداست امیدوارم همه برای صلح قدم بردارن انسان ها نباید تاوان دولت‌ها رابدهد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۱۷:۴۱

اگرخط لوله گازی ایران به اروپاکشیده میشدحالااستخوانهای روسیه شکسته میشد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۰:۴۲

خدابکند امریکا گفشه گم شده در افقانستان در اوکراین پیدا کند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۰:۵۱

دلم بحال صدراعظم آلمان سوخت.. آلمان با عظمت آلمان هیتلری تبدیل شده به آلمانی که صدر اعظمش مجبوره بخاطر یه مشت، علف جلو یانکی ها بع بع کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۱:۰۰

میخوام‌ببینمت بایدن 😂😂

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۱:۲۳

هر جا که آشوب یا فتنه ای در جهان قرار است رخ دهد پای این امریکای جنایتکار در میونه سی سال پیش بعد از فروپاشی شوروی و انحلال پیمان ورشو آمریکاییها اعلام کردن که آنها هم به فکر کاهش ناتو و منحل کردن آن هستن اما نه تنها این کار را انجام ندادن بلکه اکثر کشورهای تکه شده از شوروی و اروپای شرقی را ضمیمه ناتو کرد الان هم اوکراین رو سرسپرده خودش کرده و اگه ضمیمه ناتو کنه فشار هر چه بیشتر و بیشتر به روسیه از سوی امریکا تنگتر میشه و در واقع روسیه هیچ راهی به جز اشغال اوکراین نداره و این بدبختی هاییست که بایدن جنایت پیشه برای مردم جهان و احتمال جنگ اتمی در آینده

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۱:۲۸

اگرپوتین این ادم کمونیست کنارنکشید روسیه نابود ملتش اواره خاهند شد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۹ ۲۲:۰۱

دادا اخه کودن فکر کردی خط لوله رو میبندی روسیه خفه میشه؟؟ بفهم !! نفهم روسیه و چین تورو گذاشتن جیب کوچیکشون

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۰۲:۰۲

مردک احمق مقدار پول که بابت گاز از اروپا دریافت می کرد با لوله گاز به چین بیشتر دریافت می کند اونکه ضرر میکند اروپا است تهیه گاز از قطر آذربایجان یا ایران بسیار مشکل و گران است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۰۲:۰۴

این امریکایی که ما می بینیم اروپاییها را برسر مسائل واهی وخیالی مثل حمله روسیه به اکراین سر کار گذاشته تا با احساس وحشت کاذب اروپاییها مطامع خود را جلو ببرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۲۳:۴۲

به به دقیقا همینه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۰:۳۴

الان فشار به روسیه زیاد بشه چه ضرری به تو میرسه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۱

روسیه شبه جزیره کریمه را اشغال کرد آمریکا و اروپا هم هیچ غلطی نکردند. الان هم کار خودش رو میکنه. مردم روسیه حاضرن تاوان بدن اما مردم آمریکا و اروپا نمی‌خوان زندگی روزمره شون دچار کوچکترین مشکلی بشه.راز قلدری روسیه دقیقا همینه چون اهل سختی در راه هدف هستن مردمش.هیتلر هم همینطور تشویق شد و لهستان و سپس فرانسه و کشورهای دیگه رو تصرف کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۶

فقط جمله ی آخر این خبر رو نگاه کنید ببینید آلمان و آمریکا و در کل غرب به چه خواری و خفتی افتادن: «ما نمی خواهیم به محض وقوع تهاجم نظامی علیه اوکراین شروع کنیم.» واقعا دردناکه اینقدر ضعف و حقارت برای مدعیان رهبری جهان آزاد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۲

ایشالا تا همیشه صلح و صفا و دوستی بین ملت ها و دولت ها باشه چقدر این دنیا زیباتر و دلنشین تر میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۰ ۱۵:۵۰

اگه یه جنگی بشه این دلار صاب مرده بکشه پائین چی میشه هم فیتیله غرب هم روسیه خود بخود میاد پائین هم الوند ده سال دیگه جنگی نمیشه