• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400111813693
  • خبرنگار : 50214

تزریق حدود ۲ میلیون دوز واکسن در استان یزد/فوت ۹ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته

تزریق حدود ۲ میلیون دوز واکسن در استان یزد/فوت ۹ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته

ایسنا/یزد معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به پوشش ۴۸ درصدی واکسیناسیون نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال این استان، گفت: از ابتدای واکسیناسیون در استان، یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۱۴ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر «مسعود شریفی» ضمن اعلام این خبر افزود: از مجموع واکسن تزریق شده در استان از ابتدا تاکنون، ۹۰۲ هزار و ۷۰۹ دوز واکسن در نوبت اول و ۸۰۲ هزار و ۱۳۶ دوز واکسن مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی گفت: تاکنون ۹۲.۹ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا و ۸۲.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریفی با بیان این که تاکنون ۴۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته است، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، پوشش نوبت سوم در کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان یزد را ۳۰.۵ درصد خواند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مهار کووید-۱۹ تصریح کرد: هرچه میزان ایمنی در سطح جامعه بیشتر شده و پوشش واکسیناسیون گسترش یابد به آینده‌ی ایمنی در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا بیشتر می‌توان امید داشت.

در عین حال سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثابت ماندن آمار بستری های مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت‌ ویژه مراکز درمانی استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که ۹۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

دکتر «علیرضا اسلامی» از پذیرش ۱۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه در همین مدت  ۹ بیمار شامل ۵ بیمار در شهرستان یزد، ۲ بیمار در میبد، یک بیمار در شهرستان بافق و یک بیمار در بهاباد، قربانی کووید-۱۹ شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha