• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400111713197
  • خبرنگار : 50377

عضویت ۳۰ هزار آملی در شبکه تعاونی‌های روستایی

عضویت ۳۰ هزار آملی در شبکه تعاونی‌های روستایی

ایسنا/مازندران فرماندار شهرستان آمل گفت: شرکت های تعاونی شهرستان آمل بیش از ۳۰ هزار عضو و سهام دار دارند که همه آنها را کشاورزان تشکیل می دهند و ظرفیت عظیمی برای توسعه بخش کشاورزی به شمار می روند.

سید عباس حسینی در آیین بهره برداری از طرح توسعه شرکت تعاونی تولید روستایی سبزدشت بزمینان آمل با اشاره به اینکه روستاها قابلیت تبدیل به مناطق گردشگری را دارند، از حمایت های لازم برای گردشگری شدن مناطق روستایی خبرداد و گفت: با رفع موانع می توان زمینه افزایش اشتغالزایی در این حوزه را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه شرکت تعاون روستایی شهرستان آمل دارای ۴۵ شرکت تعاونی، تشکل های بخش کشاورزی، انجمن برنج و شرکت تعاونی زنان است، گفت: این شرکت ها بیش از ۳۰ هزار عضو و سهام دار دارند که همه آنها را کشاورزان تشکیل می دهند و ظرفیت عظیمی برای توسعه بخش کشاورزی و گردشگری به شمار می روند.

فرماندار آمل با اعلام اینکه شرکت های تعاونی روستایی آمل دارای ۲۷ هزارتن ظرفیت انباری و ۲۳ فروشگاه و همچنین جایگاه سوخت در سطح شهرستان است، تصریح کرد: توانمندی های شرکت های تعاون روستایی در اقتصاد مناطق، یک ظرفیت بالقوه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرکت های تعاون روستایی در راستای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر بوده که با همت جوانان این کشور صورت گرفته است.

حسینی افزود: یقیناً استفاده از نوآوری، تولید محصولات در راستای سلیقه مشتری و بالابردن کیفیت آن، در جذب مشتری و همچنین موفقیت در این حوزه‌ها تأثیرگذار خواهد بود و تعاونی های روستایی موفق می توانند برای یکدیگر به عنوان الگو مطرح شده و زمینه گسترش را فراهم آورند.

در ادامه این مراسم ذوالفقار ناییجی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان آمل با اشاره به اینکه شرکت های تعاون روستایی در زمینه تسطیح اراضی، برگزاری دوره های آموزشی، تامین و توزیع نهاده های دامی و سموم کشاورزی فعالیت دارند، تصریح کرد: این شرکت تعاونی، سه روستا و ۷۰۰ بهره بردار را در ۹۲۰ هکتار سطح زیر کشت ساماندهی و حمایت کرده است و یک انبار ۴۰۰ تنی، دفتر کار، فروشگاه سموم و خوراک دام را به مجموعه کاری خود افزوده است.

ناییجی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نفر از اعضای این شرکت تعاونی در زمینه عشایری و روستایی فعالیت می کنند، تصریح کرد: تصمیمات شرکت براساس هیات مدیره است و طرح توسعه شرکت تعاون روستایی بزمینان از محل ذخیره اندوخته ۶۰۰ میلیون تومانی اعضای این صندوق صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه تعاون روستایی شهرستان آمل اظهار کرد: این شبکه موفق شده است بیش از ۶۰ هزار تن نهاده های دامی و طیور و بخش زنبور را توزیع کرده و بیش از ۶۰ درصد نهاده های کود شیمیایی از طریق این شرکت ها توزیع می شود.

ناییجی بیان کرد: ۷ میلیون لیتر سوخت بخش کشاورزی نیز از طریق این شبکه توزیع شده و شبکه تعاون روستایی شهرستان آمل دارای، ۴۰۵ نفر هیات مدیره و ۱۶۰ نفر نیروی اداری و دفتری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha