• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111612230
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش ۲تا ۳ برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان اردستان

افزایش ۲تا ۳ برابری مراجعه کودکان کرونایی به بیمارستان اردستان

ایسنا/اصفهان مسئول بخش اطفال و نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: مراجعه و بستری اطفال و نوزادان در این بخش از بیمارستان شهید بهشتی اردستان حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش داشته است.

 محبوبه شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیروهای بخش اطفال و نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اردستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته تعداد پذیرش بخش اطفال و نوزادان بیمارستان افزایش چشم‌گیری داشته است، افزود: مراجعه و بستری اطفال و نوزادان در این بخش از بیمارستان شهید بهشتی اردستان حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش داشته است.

مسئول بخش اطفال و نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به اینکه در پیک ششم کرونا نسبت به سایر پیک‌ها ابتلای کودکان به کرونا افزایش یافته است، تصریح کرد: متأسفانه همچنان والدین برای بررسی فرزندان خود دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و بیشتر با علائم تب شدید و تشنج که باعث خطرات احتمالی می‌شود در بیمارستان حاضر می‌شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نسبت به کوچک‌ترین علائم تب و بی‌حالی در فرزندان خود واکنش نشان دهند، گفت: با توجه به اینکه کودکان نسبت به ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند خانواده‌ها در صورت مشاهده هرکدام از علائم ویروس کرونا در اولین اقدام به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی شایع‌ترین علائم ویروس کرونا در کودکان را تب، ضعف و بی‌حالی شدید، اسهال، استفراغ، دل درد و سردرد گرفتگی صدا و سخت شدن تنفس عنوان کرد و گفت: به محض مشاهده این علائم باید کودک را به مراکز درمانی رساند. بیشتر کودکان عموماً از طریق بچه‌های دیگر در مراکز عمومی و دورهمی‌ها به امیکرون آلوده شدند. این کودکان واکسینه نیستند ‌و به راحتی به بیماری مبتلا شده و می‌توانند عامل ابتلای ویروس به گروه بزرگسالان هم باشند.

مسئول بخش اطفال و نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اردستان، گفت: با تلاش مسئولان بیمارستان تجهیزات خوبی در بخش‌های مختلف فراهم شده است ولی کافی نیست و می‌طلبد که خیران شهرستان نسبت به تکمیل تجهیزات بخش اطفال ما را یاری کنند.

شفیعی گفت: تنها توصیه‌ای که می‌توان به خانواده‌ها داشت پرهیز از حضور در مراکز عمومی، همراه نکردن کودکان در جمع‌های خانوادگی و مهمانی‌ها، پرهیز از گرفتن جشن تولد و لغو مسافرت‌های غیرضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیل شدن مدارس ابتدایی در شهرهای اردستان و مهاباد اقدامی درست و به‌جا بود ولی تأکید داریم مسئولان مربوطه فکری برای محدود کردن دانش آموزان در مابقی مقاطع تحصیلی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha