• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111511173

شهردار صدرا:

صدرا به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

صدرا به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/فارس شهردار صدرا تصریح کرد: این شهر جدید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به شرایط مطلوب نیاز دارد.

بهزاد پرنیان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: صدرا از اوایل دهه هفتاد پایه گذاری شد و شهرداری این شهر هم از سال ۱۳۸۹ تاسیس شده و مدیریت این شهر مدت ۱۱ سال در اختیار مجموعه شهرداری بوده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا، او افزود: در سال ۱۴۰۰ با حضور شورای جدید برای جبران کاستی‌های گذشته و نیازهای زمان حال برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد تا نواقص شهری صدرا مدیریت و برطرف شود. 

شهردار صدرا عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری و کارشناسان شهرداری طی یک ماه تمام پروژه‌هایی که باید در شهر صدرا انجام شود را جمع آوری و برآورد ریالی آن را اعلام کردند و مشخص شد در حال حاضر شهر صدرا بودجه‌ای معادل  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد. 

پرنیان همچنین با اشاره به اینکه اعتبار شهرداری در سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان است و  ۴۰ درصد این اعتبار به  پروژه های عمرانی تخصیص داده خواهد شد، گفت: شهر صدرا در حوزه خدماتی تقریبا ۱۱ سال عقب است و این عقب افتادگی‌ها مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه سیاست‌های نامناسب مسئولین گذشته شهر و افزایش جمعیت و رشد فزاینده مسکن در صدرا باعث این مشکلات شده است. 

او اظهار کرد: در طرح اولیه، شهر صدرا برای اسکان ۴۵ هزار نفر طراحی شده بود و حداکثر ضابط سه طبقه و چهار طبقه بوده که با وجود برنامه مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ضابطه ساخت به ده طبقه افزایش یافته است. 

شهردار صدرا خاطرنشان کرد: در بحث مسکن باید به اقشار کم درآمد کمک تا کمبود مسکن این قشر از جامعه جبران شود.ما نیز از طرحهای اقدام ملی و نهضت ملی در حد توان و اختیارات قانونی حمایت می‌کنیم به گونه‌ای که هزینه عوارض را برای طرح‌های اقدام  نهضت ملی به کمترین میزان رسانده‌ایم و حدود ۶۵ درصد تخفیف در نظر شده است. 

پرنیان با بیان اینکه وقتی جمعیت زیادی در یک بازه زمانی کوتاه در یک شهر مستقر می‌شوند باید زیرساخت‌هایی چون فضای ورزشی، سبز، درمانی، آموزشی و فرهنگی نیز فراهم کرد، گفت: در حال حاضر مجموعه شهرداری به تنهایی قادر به رفع مشکلات گذشته نیست، چرا که درآمد شهرداری یک درآمد محدود است و صرفا جوابگوی بخشی از نیازها و مشکلات این شهر است.

او از معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید درخواست کرد در حل مشکلات و تکمیل زیرساخت‌های صدرا و برآورده کردن مطالبات بحق مردم این شهر مجموعه شهرداری را یاری کنند و به سرعت نسبت به رفع کمبودها و کاستی‌ها اقدام شود. 

شهردار صدرا همچنین با اشاره به ساخت مجتمع‌های بلندمرتبه در شهر صدرا و لزوم استقرار یک دستگاه ماشین نردبان ۳۲ متری آتش نشانی در صدرا، از سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید خواستار خرید و اختصاص این ماشین به شهرداری صدرا شد تا در مواقع لزوم بتوان در کمترین زمان در حوادثی که در مجتمع‌ها ممکن است اتفاق افتد به کار گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha