مهدی نقدی در جمع خبرنگاران از اجرای طرح درج قیمت تولید در کالاهای مشمول جشنواره خرید شفاف خبر داد و گفت: تاکنون چهار گروه کالایی برای این طرح تعریف شده که درج قیمت تولید آنها الزامی شده است.
وی افزود: عرضه کالا با قیمت مناسب با رویکرد شفافیت اطلاعات قیمتی را یکی از اهداف مهم این جشنواره است.
نقدی تصریح کرد: جلوگیری از احتکار، تقویت و توسعه فرآیند خود تنظیم گری و ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان از تامین و توزیع مطلوب کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصتهای بازار، توسعه کسب و کار و مهمتر از همه، آگهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت گذاری از ارکان اجرای این طرح است.
نقدی، درج قیمت تولید در کالاهای اساسی و ضروری مواد غذایی و برخی کالاهای صنعتی را در فاز اول طرح در راستای جشنواره خرید شفاف موثر دانست و عنوان کرد: در کالاهای مصرفی حداکثر ۲۷ درصد و در کالاهای سرمایه ای حداکثر ۳۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می شود و بیش از این تخلف محسوب میشود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بازرسیهای درج قیمت تولید از مبدا کارخانجات در شهرستان های متعدد گیلان در حال انجام است، اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۲۶ واحد تولیدی در گیلان مکلف به درج قیمت تولید بر روی محصولات خود شده اند و همچنان این روند برای دیگر محصولات تولیدی و صنعتی گیلان در حال اجرا است.
انتهای پیام
نظرات