• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400111209045
  • خبرنگار : 50491

استاندار گلستان:

پیروی از امام(ره) در تبعیت مطلق از رهبری است

پیروی از امام(ره) در تبعیت مطلق از رهبری است

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: اگر می خواهیم پیرو خوبی برای امام(ره) باشد راه آن تبعیت مطلق از مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و جانشین ایشان است.

علی محمد زنگانه صبح امروز در مراسم نمادین استقبال از امام راحل که در فرودگاه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی، مشرکان و منافقان از امام راحل می ترسیدند اما امام(ره) با قدرت و صلابت از هیچ یک از آنها نمی هراسید و اگر در دفاع از اسلام، قرآن و کشور به تشخیصی می رسیدند با قدرت و صلابت وارد عمل می شدند.

وی با بیان اینکه خداترسی و خدامحوری باید بر همه شئون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما جاری و ساری باشد، افزود: اگر امروز در تمامی عرصه ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دچار چالش هستیم به دلیل آن است که به این ویژگی امام راحل توجه نمی کنیم.

استاندار گلستان به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام صادق(ع) فرمودند:« هرکه از خدا بترسد خداوند همه چیز را از او بترساند»، در واقع اگر به این حدیث اعتقاد داشته باشیم رفتار ما حتی در جایگاه دیپلماسی و مذاکره نیز تغییر می کند و شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری خواهیم داشت.

زنگانه، شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری را از ویژگی های بارز امام راحل برشمرد و تصریح کرد: حق پذیری، شرح صدر و اطمینان و آرامش امام راحل و توکل ایشان بر خداوند متعال از دیگر ویژگی های امام(ره) بود، همچنین امام راحل به نظم توجه جدی داشت و برای دقایق و لحظه های عمر خود برنامه ریزی می کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه حسن خلق و تواضع از جمله دیگر ویژگی های امام راحل بود، خاطرنشان کرد: حسن خلق و تواضع امام راحل در برخورد با خانواده، مردم و مسئولان زبانزد خاص و عامل بود، همچنین زهد و ساده زیستی از دیگر ویژگی های امام(ره) بود.

وی یادآور شد: امروز متعلق به امام راحل است که با این ویژگی ها انقلاب اسلامی را رقم زدند و این امانت گرانبها را به جانشین خلف خود امام خامنه ای(مدظله العالی) واگذار کردند، رفتار و منش رهبر معظم انقلاب در ادامه راه امام راحل است و اگر می خواهیم پیرو خوبی برای امام(ره) باشد راه آن تبعیت مطلق از مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و جانشین ایشان است.

گفتنی است؛ مراسم استقبال نمادین از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و مردم در فرودگاه گرگان برگزار شد.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۲ هزار برنامه در استان گلستان اجرایی می شود.

همچنین به گفته استاندار گلستان؛ در ایام الله دهه مبارک فجر هشت هزار و ۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی با ۶۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال اعتبار در استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha