• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111208822
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

مدارس اردستان را دو هفته تعطیل کنید

مدارس اردستان را دو هفته تعطیل کنید

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: با توجه به افزایش عجیب بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان از مسئولان مربوط درخواست داریم که حداقل دو هفته مدارس را تعطیل کنند.

علی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ویروس کرونای اُمیکرون همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد خیلی سریع سویه غالب جامعه شد و در شهرستان اردستان شاهد تغییر رنگ کرونایی به زرد هستیم.

 وی با بیان اینکه شیوع کرونای اُمیکرون نسبت به دیگر نمونه‌های کرونا شدت بیشتری دارد، افزود: با توجه به اینکه اردستان از شهرستان‌های پیشتاز در موضوع واکسیناسیون است امیدواریم شدت اُمیکرون زیاد نباشد.

به گزارش ایسنا، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با ابراز نگرانی از عادی انگاری جامعه، گفت: متأسفانه همچنان شاهدیم بسیاری از مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند و تجمعات غیر ایمن در شهرستان برپا می‌شود. اگر عادی انگاری ادامه یابد و پیگیری نشود تاوان سختی پرداخت خواهیم کرد و در واقع تاوان عادی انگاری بزرگ‌ترها را کودکان پرداخت خواهند کرد.

صادقی با بیان اینکه اکنون مشاهده می‌شود که بستری بیماران کرونایی در بیمارستان افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در بین بیمارانی که بستری می‌شوند دانش‌آموزان و افراد کم سن سال بیشترین بستری را دارند.

وی با اشاره به افزایش چند برابری بستری اطفال در بیمارستان اردستان، گفت: با توجه به افزایش عجیب بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان از مسئولان مربوط درخواست داریم که حداقل دو هفته مدارس را تعطیل کنند تا این ویروس فروکش کند. خانواده‌ها توجه داشته باشند که کوچک‌ترین علائمی که در فرزندان خود مشاهده کردند، سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۸۰ درصد از بیماران بی‌نشانه هستند و به‌صورت ناقل در جامعه در حال رفت و آمد هستند. اکنون با توجه به اینکه غالب مردم از ماسک استفاده می‌کنند و ویروس سرماخوردگی از ماسک عبور نمی‌کند هیچ بیماری به نام سرماخوردگی وجود ندارد.

صادقی با اشاره به گلایه مردم در خصوص کمبود پزشک متخصص ارتوپد در بیمارستان اردستان، گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردستان در کنار محور ترانزیت قرار دارد و بیماران تصادفات زیادی به بیمارستان مراجعه می‌کنند نیاز پزشک متخصص ارتوپد دائم در بیمارستان نیاز است که پیگیر این موضوع از استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha