• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111107677
  • خبرنگار : 71434

آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی

آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی

به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی که هفتمین آزمایش از آغاز سال جاری میلادی و طی یک ماه محسوب می‌شود، وزارت دفاع آمریکا تمایل خود را برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، کره‌شمالی بامداد یکشنبه دوربردترین موشک 5 سال اخیر خود را آزمایش کرد. تخمین زده می‌شود موشک پرتاب‌شده تا دوهزار کیلومتر ارتفاع گرفته و به‌مدت ۳۰دقیقه تا فاصله ۸۰۰ کیلومتری پرواز کرده است.

این هفتمین آزمایش موشکی پیاپی کره شمالی در ژانویه ۲۰۲۲ است که به گفته کارشناسان، این تعداد آزمایش تسلیحاتی پیونگ‌یانگ طی یک ماه، تاکنون بی‌سابقه بوده است.  

در همین راستا، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با فاکس نیوز گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نزدیک اقدامات پیونگ یانگ در شبه جزیره کره را دنبال می‌کند و در هماهنگی نزدیک با متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن است.

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده و این آزمایش را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این باره می‌داند.

کربی عنوان داشت: ما باید مطمئن شویم که متحدانمان در شبه جزیره کره قوی هستند، ما متعهد به تبدیل شبه جزیره کره به منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و متعهد به مذاکرات دیپلماتیک هستیم. ما به پیونگ یانگ اطمینان دادیم که آماده حضور بدون پیش‌شرط بر سر میز مذاکره هستیم.

وی در عین حال بر ضرورت آمادگی آمریکا در شبه جزیره کره و منطقه در صورت هرگونه تصمیم و رویکرد متفاوت از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تاکید کرد.

همزمان یکی از مقامات ارشد دولت بایدن با اشاره به درخواست کشورش برای مذاکره مستقیم به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که این کاملا مناسب و درست است که گفتگوهای جدی را آغاز کنیم.

روزنامه انگلیسی "گاردین" گزارش داد که دولت جو بایدن بارها به دنبال مذاکره با کره شمالی بوده، اما این درخواست رد شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار کرد، اما این مذاکرات نتوانست درخواست کیم برای لغو تحریم ها را برآورده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۰۷:۳۵

آمریکای بی شرف حقه باز ، دوباره نقشه کشیده برجام کافی بود کلاه سرتان نرود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۰:۳۵

هی جان کربی : شما کره شمالی را مانند ایران حساب کرده اید؟ مقامات و دانشمندان کره شمالی کافی است قراردادبرجام2015 را پیگیری و روی آن کمی تمرکز کنند آنگاه رهبر کره شمالی آمریکا را کشوری با نقض تعهد امضاء که ناقض مصوبه2231 جلسه شورای امنیت سازمان ملل و تمامی تعهدات جهانی و بین المللی خواهد یافت لذا با اینگونه اعمال بازدارندگی به آمریکا می فهماند که با چه کسی طرف هستید حتی اگر در محاصره تمام عیار باشد...............

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۵۷

کافی است سران کره شمالی به مدل قراردادبرجام2015 ایران با آمریکا و اروپا دقیق شوند.............