• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400111007427
  • منبع : نمایندگی ایلام

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

جهاد کشاورزی در انجام رسالتش پیشگام بوده است

جهاد کشاورزی در انجام رسالتش پیشگام بوده است

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: جهاد کشاورزی با وجود قداستی که در رسالت کاریش وجود دارد تاکنون به بهترین شکل ممکن این فعل را به انجام رسانیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر«الله‌نور کریمی‌تبار» در آیین تکریم و معارفه‌ی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه جلسات تکریم و معارفه تلنگری به انسان وارد می‌کند که روزی باید رفت، اظهار کرد: طبق روایتی از حضرت زهرا (س) که فرمودند اگر کسی خاص‌ترین عبادت را به خداوند تقدیم کند، خداوند برترین مصلحت را بر او نازل می‌کند، نشانگر آن است که در دنیا یک‌سری علل مادی داریم که باید آن‌ها را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب در هیچ‌ دانشگاهی درس علوم سیاسی نخوانده‌اند اما قوی‌ترین نقشه‌های شکست دشمن را با یک سخنرانی نقش بر آب می‌کردند، گفت: این ارتباط با خدا است که برترین مصلحت را برای انسان به همراه دارد و اگر در کار و زندگی خود بخواهیم موفق شویم غیر از به‌کار گرفتن قوانین و مقررات؛ بدانیم این ارتباط با خداوند است که باعث موفقیت انسان می‌شود.

وی، حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی را یک برکت دانست و افزود: این افراد باید برای افزایش بصیرت و تعمیق معنویت تلاش کنند و برای شناخت و عمل به تکلیف نسبت به دیگران پیش‌گام باشند و طبیعتاً جهاد کشاورزی به دلیل داشتن چنین نهاد مقدسی از کمترین ریزش‌ها برخوردار بوده است.

پتانسیل بخش کشاورزی استان بیشتر از اعداد و ارقام اعلام شده است/ نیازمند حضور سرمایه‌گذار در استان هستیم

در ادامه مهندس «محمدعلی اقدسی» گفت: استان ایلام با توجه به تنوع اقلیمی خاصی که دارد یکی از مناطق مستعد جهت فعالیت‌های کشاورزی در سطح کشور به حساب می‌آید و در اکثر محصولات استراتژیک مانند گندم، مواد پروتئینی و دانه‌های روغنی ۲ تا ۳ برابر نیاز استان را تامین می‌کند که پتانسیل استان بیشتر از این اعداد و ارقام است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: پتانسیل‌های مختلفی در بخش منابع طبیعی، باغبانی و دامپروری در سطح استان ما است و اگر حمایت کنیم که سرمایه‌گذار به استان بیاید شاهد شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی در سطح استان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر عمده تولیدات ما به صورت خام فروشی هست و از استان خارج می‌شود. همچنین در دو سال اخیر به دلیل خشکسالی‌هایی که به وجود آمد عشایر استان  با مشکل تامین علوفه مواجه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha