به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این خودروساز اعلام کرد: فروش ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ مربوط به خودروهای شرکت دایهاتسو و هینو موتورز بوده و این میزان پنج درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۸.۹ میلیون دستگاه تحویل توسط فولکس واگن در مدت مشابه و پایینترین رقم فروش آن در ۱۰ سال گذشته است.
خودروسازان مجبور به کاهش تولید شدهاند زیرا کمبود نیمه هادیها در همهگیری ویروس کرونا زنجیره تامین را مختل کرد و رقابت برای قطعه اصلی را در میان سازندگان دستگاههای الکترونیکی مصرفی افزایش داد.
با این حال، این شرکت ژاپنی بهتر از سایر خودروسازان از همهگیری عبور کرده زیرا بازار داخلی آن یعنی ژاپن و بخشهایی از آسیا کمتر از اروپا تحت تاثیر قرار گرفته است.
تویوتا که درآمدهای سه ماهه سوم را در ۹ فوریه منتشر میکند، اذعان کرد: میزان تولید این شرکت به دلیل اختلالات مرتبط با کووید-۱۹ احتمالا از هدف تولید ۹ میلیون دستگاه در سال تجاری که در ۳۱ مارس به پایان میرسد، کمتر خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات