• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400111007174
  • خبرنگار : 71282

درآمد بالا و تجربه فروش آنلاین در فضای مجازی

درآمد بالا و تجربه فروش آنلاین در فضای مجازی

باوجود آنکه پیش بینی می شد بیشتر کسب و کارها طی ۷ تا ۸ سال آینده بر بستر فضای مجازی شکل بگیرند، اما با گسترش ویروس کرونا سرعت پیوستن کسب و کارها به فضای مجازی و تجربه فروش آنلاین و اینترنتی توسط افراد بیشتر شد.

به گزارش ایسنا، در دوران کرونا صنوف و مشاغل خدماتی بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند و این امر صاحبان بسیاری از کسب و کارها را بر آن داشت تا برای جلوگیری از رکود و تعطیلی فعالیت خود را در بستر اینترنت جست وجو کنند و از طریق شبکه های مجازی به فروش اینترنتی روی آورند.

به اعتقاد کارشناسان، مشاغلی که در بستر فضای مجازی شکل می گیرند و فعالیت می کنند موفق تر از مشاغلی هستند که به شکل سنتی فعالیت خود را دنبال می کنند.

آنها دلیل این امر را حذف دلالان و سودجویان از بازار، کاهش هزینه‌های فروش، رسیدن کالا به دست مصرف کننده با قیمت واقعی و دوام و پایداری شغل در بازار کار عنوان می کنند.

محمود کریمی بیرانوند ـ سرپرست معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کارـ می گوید: در همه کشورهای دنیا با توسعه پلتفرم‌ها، ایجاد مشاغل خانگی از طریق فضای مجازی، گسترش پیدا کرده است به نحوی که در کشور ما نیز بسیاری از کسب و کارهای تولیدی، توزیعی و خدماتی با فضای مجازی مرتبط هستند.

به گفته وی، در هشتاد و دومین نشست شورای عالی اشتغال به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شده سهمیه اشتغال به این وزارتخانه اختصاص یابد.

سرپرست معاونت اشتغال وزارت کار معتقد است: اشتغال در فضای مجازی از ضرورتهای انکارناپذیر کسب و کار است و باید به دغدغه همگانی دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مردمی تبدیل شود.

علی اصلانی ـ فعال حوزه کار ـ در گفت وگو با ایسنا، مهمترین مزیت راه اندازی کسب و کار در بستر اینترنت را ارزان بودن هزینه ایجاد شغل، کوتاه کردن دست واسطه گران و جلوگیری از گرانی می داند.

او می گوید: کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی راه اندازی شده از ماندگاری و پایداری زیادی در بازار کار برخوردار است.

به گفته این فعال حوزه کار، صاحبان بسیاری از کسب وکارهای خانگی، بازاریابی و فروش خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و تولیداتشان را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند.

اصلانی معتقد است بسترهای لازم برای استفاده از فضای مجازی و توسعه مشاغل اینترنتی باید به وجود آید و ظرفیت‌های اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند چرا که در حال حاضر اینترنت بیشترین تغییرات در دنیای کسب و کار را به وجود آورده و تمایل به اشتغال در بستر فضای مجازی رو به افزایش است.

در حال حاضر ایجاد شغل در کشور هزینه بر است و با توجه به کسری منابع و محدودیت های بودجه ای، پیشنهاد می شود ایجاد و راه اندازی مشاغل ارزان و کم هزینه در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان توصیه می کنند با توجه به بستری که هم اکنون در حوزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد، راه اندازی و گسترش مشاغل اینترنتی سودآوری و ارزش افزوده بهتری دارد و افراد را به درآمدزایی در این حوزه ترغیب می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha