• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111007123

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

چالش‌های پزشکان خانواده پیگیری می‌شود

چالش‌های پزشکان خانواده پیگیری می‌شود

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که از طریق وزارت بهداشت، چالش‌های پزشکان خانواده پیگیری و در مسیر رفع آنها تلاش خواهد شد.

سید وحید حسینی در دیدار با اعضای انجمن پزشکان عمومی شیراز، ضمن اشاره به اهمیت اقدامات پزشکان خانواده در استان فارس گفت: پزشکان خانواده به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه سلامت، نقش موثری در ارتقای سلامت مردم استان دارند، بنابراین ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، نگاه ویژه ای به رفع چالش ها و دغدغه های آنان داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، حسینی با بیان اهمیت خدمات پزشکان و پیراپزشکان در جامعه، افزود: با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در بحران کرونا، جایگاه پزشکی در سطح جامعه ارتقا یافته و نقش پزشکان خانواده در در پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا به دلیل ارتباط اولیه با بیماران و مراجعان، پررنگ تر بوده است.

او با اشاره به گسترش شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور، بر تلاش برای آگاه سازی افراد جامعه در امر خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و پرفشاری خون تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست حمایت خود را برای پیگیری چالش های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مجموعه وزارت بهداشت اعلام و اضافه کرد: تمامی موارد مطرح شده و نظرات و پیشنهادات در این نشست به مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت منتقل می شود.

براساس این گزارش، در این نشست پیرامون مسایل مرتبط با ارایه خدمات از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت، سامانه الکترونیکی «سیب»، سرانه مراقبان سلامت، کسورات و مطالبات، تعرفه های بیمه ای و شاخص های بهداشتی گفت و گو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha