• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400111006803
  • منبع : نمایندگی گیلان

فراهم شدن شرایط بهتر افزایش صادرات محصولات باغی گیلان

فراهم شدن شرایط بهتر افزایش صادرات محصولات باغی گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی گیلان گفت: با توجه به تصمیماتی که برای بهبود باغات استان در سفر هیات دولت گرفته شد، شرایط بهتری برای افزایش صادراتی شدن محصولات باغی گیلان فراهم می‌شود.  

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر هیات دولت به گیلان اظهار کرد: در راستای برنامه‌های سازمان کشاورزی مصوب شد شاهد ایجاد مرکز تحقیقات فندق و کیوی باشیم.

وی افزود: در راستای توسعه باغات در اراضی شیبدار و نوسازی باغات چای اعتباراتی در نظر گرفته شد و امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد توسعه و بهبود وضعیت باغات گیلان باشیم.

پارسافر ادامه داد: وقتی باغات توسعه پیدا کند، ارتقای درآمد روستاییان رقم می‌خورد و شاهد ماندگاری جوانان روستایی در زادگاهشان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اعتبارات در قالب بافت های روستایی خواهد بود و اگر برنامه‌ریزی انجام شده درست در استان هزینه شود برای اصلاح و جایگزینی باغات مثمرثمر خواهد بود.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: باغات قدیمی مرکبات، کیوی، گردو، زیتون، نیاز به اصلاح و یا حذف جایگزینی دارند تا محصولات بیشتر و بهتری تولید شوند.

وی افزود: افزایش ارقام جوانتر و مقاوم تر در باغات شرایط را برای تولید یک محصولات بهتر باغی گیلان فراهم می کند.

پارسافر تصریح کرد: صادرات محصولات باغی گیلان کاملا سالم در حال انجام است و مشکلاتی که در کشور هند رخ داده بود نیز در حال رفع شدن است.

وی خاطرنشان کرد: هر روز صادرات کیوی همچنان ادامه دارد و  هدف ما این است که در بازارهای خارجی بتوانیم همچنان بازارهای فروش محصولات باغی کسب شده را حفظ کنیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد کیوی گیلان صادر می‌شود و باید روی باغات کار کنیم، گفت: شناسنامه دار شدن باغات کمک خواهد کرد تا  محصولات بیشتری را صادر کنیم.

وی افزود: مدرن شدن سیستم آبیاری باغات و مدرن شدن باغات موجب خواهد شد که محصولات باغی بیشتری در گیلان قابلیت صادراتی داشته باشند و امیدواریم گامهای اساسی تری در این حوزه در گیلان برداشته شود.

پارسافر تصریح کرد: صادرات محصولات باغی از جمله کیوی گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان در حال انجام است و روند مطلوبی را طی می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha