• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400110906318
  • خبرنگار : 50184

امام جمعه کرمانشاه:

هرکسی باید با زبان خودش دستاوردهای انقلاب را تبیین کند  

هرکسی باید با زبان خودش دستاوردهای انقلاب را تبیین کند  

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از همه خواست تا در ایام دهه مبارک فجر برای تبیین انقلاب اسلامی و بیان دستاوردها و آثار و برکات آن تلاش کنند.  

آیت الله مصطفی علما، امروز(9 بهمن) در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر کرمانشاه به رویکرد اصلی برنامه های دهه فجر امسال یعنی "جهاد تبیین و روایتگری انقلاب" اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سه سخنرانی اخیر خود روی این موضوع  تاکیدات زیادی داشته اند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) سال 1342 که اوایل نهضت انقلاب بود، در سخنرانی هایی که داشتند 50 سال آینده را در نظر می گرفتند و از همان زمان تا لحظه رحلتشان در تلاش برای تبیین انقلاب بودند و مقام معظم رهبری نیز در سخنانی اخیرشان با تاکید بر روی مسئله تبیین انقلاب، به 100 سال آینده نگاه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه همه باید برای تببین انقلاب تلاش کنند، تصریح کرد: باید غیرت دینی داشته باشیم  و هر کسی در هر کجا از ادارت گرفته تا دانشگاه ها و مدارس و ... باید عنوان کند که انقلاب اسلامی چه آثار و برکات زیادی برای مردم ما داشته و این دستاوردها تبیین شود.

آیت الله علما به تلاش های بی شمار امام خمینی(ره) برای تبیین انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان به قم، عراق، ترکیه و پاریس تبعید شدند و حتی زمان حضور در زندان قیطریه تهران هرجایی که می رفتند، تلاش می کردند اثرگذار باشند و انقلاب را حتی در این شرایط سخت تببین کنند.

وی ادامه داد: اکنون هم نسل انقلاب این وظیفه را دارند که برای نسل های کنونی تبیین کننده انقلاب باشند و  در این راه مقاومت ها، شجاعت ها و ایستادگی های امام(ره) را از زمان طلبگی تا زمان رحلت بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نوجوانان و جوانان کنونی ما امام(ره) را به خوبی نمی شناسند و انقلاب را ندیده اند، پس تا جایی که امکان دارد باید اینها را به آنها گفت.

وی بااشاره به برگزاری برنامه های مختلف در ایام دهه مبارکه فجر، عنوان کرد: اینکه در این یک دهه برنامه های مختلف همراه با جشن و پخش شربت و شیرینی برگزار می شود جای قدردانی دارد، اما نباید تنها به برگزاری همین جشن ها دلخوش باشیم، بلکه باید ریشه ای کار کرد و انقلاب و دستاوردهایش را تبیین کنیم.

آیت الله علما با تاکید براینکه هرکسی باید با زبان خودش انقلاب را تبیین کند، گفت: اگر این کار را نکنیم، دستاوردهای انقلاب و آثار و برکاتی که به همراه داشته دیده نمی شود و از بین می رود.

وی ادامه داد: از زمان وقوع انقلاب اسلامی تاکنون روسای جمهور مختلف آمریکا تحریم های زیادی را بر علیه مردم ما وضع کرده اند که باعث شده طعم شیرین انقلاب را آنگونه که باید نچشیم که در این زمینه هم باید روشنگری هایی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه قدم به قدم انقلاب اسلامی باید تبیین باشد، یادآورشد: در بیانیه گام دوم انقلاب هم که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده، روی این مسئله تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha