• جمعه / ۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110805645
  • خبرنگار : 71660

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص "تلفات غیرنظامیان" در کابل زیر سوال برد

تحقیقات یک اندیشکده، پنتاگون را درخصوص "تلفات غیرنظامیان" در کابل زیر سوال برد

مطالعه‌ای که توسط اندیشکده "رند" (RAND) منتشر شد، ارتش آمریکا را به دلیل "ضعف‌های قابل توجه" و "ناهماهنگی" در بررسی پرونده‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان در کابل مقصر دانست و به دنبال آن پنتاگون از بررسی گسترده آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا به علت حمله اشتباه هواپیمای بدون سرنشین خود در کابل در تاریخ ۲۹ اوت که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک شد، تحت نظارت شدید قرار دارد.

نه تنها ارتش آمریکا با هدف گیری اشتباه خود خرابی به بار آورد، بلکه در عواقب اولیه حمله، ارزیابی پنتاگون به این نتیجه رسید که شبه نظامیان داعش را که آماده حمله علیه نیروهای آمریکایی بودند، کشته است!

مطالعه مستقل این اندیشکده که طبق قوانین کنگره الزامی بود، به این نتیجه رسید که ضعف‌های سیستمی در وزارت دفاع باعث می‌شود که این وزارتخانه از وظایف خود در قبال تلفات غیرنظامی کوتاهی کند. 

براساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا به طور کافی مجهز، آموزش دیده و سازمان دهی شده نیست و نمی‌تواند از پس مسئولیت خود درخصوص حل و فصل موضوع پیش آمده، بربیاید.

این گزارش گفته است که ارتش آمریکا گاهی اوقات در گفت‌وگو با افراد خارج از دولت یا نیروهای مسلح که ممکن است اطلاعاتی در دست داشته باشند، "ناتوان" است و این مسئله مشکلات را تشدید می‌کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه صورت جلسه‌ای را صادر کرد و خواستار ایجاد طرحی برای "کاهش و واکنش" به تلفات و آسیب‌های وارد شده به غیرنظامیان شد؛ همچنین وی درخواست کرد تا اواخر سال جاری میلادی یک "مرکز عالی حفاظت غیرنظامی" تاسیس شود.

یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا درخصوص تصمیم آستین توضیح داد که جمع‌آوری اطلاعات از منابع خارج از دولت و ارتش آمریکا برای اصلاحات، "کلیدی و مهم" خواهد بود.

وی افزود: این چیزی نیست که ما به طور مداوم به خوبی آن را انجام دهیم؛ این چیزی است که ما قصد داریم آن را تغییر دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha