• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400110604353
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت فرزند روزنامه‌نگار پیشکسوت اردبیل؛

کتاب «نفسی از نفس» منتشر شد

کتاب «نفسی از نفس» منتشر شد

ایسنا/اردبیل کتاب «نفسی از نفس» با نگاهی به نقش حیاتی اکسیژن، بیماری‌های مرتبط با آن و دستگاه‌های کمک تنفسی اکسیژن ساز، نبولایزر و ونتیلاتور توسط عرفان گنجی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منتشر شد. 


عرفان گنجی نویسنده این کتاب با بیان اینکه در این کتاب سعی شده است نقش اکسیژن در زندگی و صنعت، بیماری‌های مرتبط با سیستم تنفسی به همراه نگاهی به دستگاه‌های اکسیژن ساز، نبولایزر و ونتیلاتور مورد بررسی قرار گیرد، گفت: تألیف این کتاب به‌منظور ارائه اطلاعات کافی و کمک به شناخت درست و طرز استفاده صحیح استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌ها و عیب‌یابی و تعمیرات دستگاه‌های کمک تنفسی شامل دستگاه‌های اکسیژن ساز، نبولایزر و ونتیلاتور انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد: کتاب منتشر شده در راستای معرفی جامع و نحوه کاربرد صحیح این دستگاه‌ها برای تمامی دانشجویان پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی، مهندسی پزشکی و تمامی علاقه‌مندان حوزه سلامت مفید واقع شود.
گنجی با اشاره به اینکه دستگاه‌های کمک تنفسی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تجهیزات پزشکی هستند، اظهار کرد: در تمامی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و حتی سرای سالمندان این دستگاه‌ها استفاده می شوند.
کتاب «نفسی از نفس» اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های پزشکی دارای خطرات و ریسک بالایی است به همین جهت استفاده از دستگاه‌های پزشکی مهارت خاص خود را طلب می‌کند.
وی ادامه داد: استفاده از این دستگاه‌ها به‌هیچ‌وجه نباید به طور خودسرانه عمل کرد و حتماً باید به دستور پزشک از آن‌ها استفاده شود و همچنین تعمیرات و سرویس این دستگاه‌ها نیز یک کار تخصصی است.
گنجی ادامه داد: با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹(کرونا) مشکلات زیادی به علت عدم وجود دستگاه‌های کمک تنفسی به تعداد کافی و عدم شناخت و توانایی استفاده از آن دستگاه‌ها احساس کردم که به‌تبع آن تصمیم گرفتم برای کمک به وضع موجود اقدام به طراحی دستگاه‌های اکسیژن ساز در انواع مختلف کنم.
لازم به ذکر است عرفان گنجی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و فرزند بهروز گنجی روزنامه‌نگار پیشکسوت اردبیلی است که علاوه بر این کتاب، چندین ثبت اختراع و ایده نوآورانه در زمینه‌های مختلف دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha