• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400110402310
  • خبرنگار : 71588

دستگاه امنیتی عراق: هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند

دستگاه امنیتی عراق: هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق در واکنش به فرار شماری از اعضای گروه تروریستی داعش از زندان «غویران» واقع در «الحسکه» سوریه تاکید کرد، هیچ خطری عراق را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، سعد معن، رئیس تیم رسانه‌ای امنیتی عراق خاطرنشان کرد، عراق براساس آنچه در سوریه رخ داد به ویژه فرار اعضای گروه تروریستی داعش از زندان "غویران" در الحسکه، طرح‌هایی را در سطح فرماندهی نیروهای مرزبانی و همچنین نیروهای امنیتی مستقر در نوار مرزی با سوریه ارائه و اجرا کرد.

وی در ادامه افزود، متأسفانه در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در واکنش به فرار زندانیان مبالغه زیادی شده که مربوط به آمار و ارقام، عملیات فرار و تبلیغ این مسأله بود که در مرزهای عراق خطر وجود دارد و سرکرده‌های گروه تروریستی به مرز رسیده‌اند و حملاتی انجام خواهند داد.

سعد معن همچنین تصریح کرد، قطعاً یک عملیات فرار صورت گرفت و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نیز اقداماتی انجام دادند و گروهی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، در حالی که بمباران هوایی نیز صورت گرفت و مابقی بازداشت شدند همانگونه که ویدیوهای منتشر شده، نشان دادند.

رئیس تیم رسانه‌ای امنیتی عراق اظهار داشت، فرار از زندان «غویران» در الحسکه با حادثه «العظیم» که در آن شماری از نیروهای ارتش عراق کشته شدند، همزمان رخ داد و برخی تلاش کردند این دو حادثه را به یکدیگر مربوط کنند.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنیم که آنچه رخ داد، نیروهای امنیتی را از انجام مأموریت خود باز نخواهد داشت و امروز نیز عملیاتی در مناطق «حوض العظیم» و مناطق ارتباطی برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های تروریست‌ها آغاز شده است.

سعد معن در پایان گفت، تلاش‌هایی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و سرویس اطلاعات ملی در خصوص آنچه در سوریه رخ داد، صورت می‌گیرد و اطلاعاتی وجود دارد که با دقت و منابع با آنها برخورد می‌شود، رویکرد عراق واضح است و نیروهای امنیتی عراقی آماده ممانعت از هر گونه تلاش برای نفوذ هستند.

از سوی دیگر، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی با رضا کانای، سفیر ترکیه در عراق و هیأت همراه وی دیدار کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط بین دو کشور و همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه اقتصادی و مبادلات تجاری و همچنین همکاری در زمینه امنیتی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفیر ترکیه در عراق و مصطفی الکاظمی بر ممانعت از ورود گروه‌های تروریستی که امنیت عراق و ثبات منطقه را برهم می‌زنند، تاکید کردند.

الکاظمی تاکید کرد، نیروهای عراقی از هیچ تلاشی برای تعقیب باقیمانده‌های داعش و تخریب مخفیگاه‌های آنها فروگذار نمی‌کند.

در همین راستا، سفیر ترکیه در عراق تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های عراق در جنگ علیه تروریسم و همچنین تقویت  اقدامات دیپلماتیک و اصلاحاتی کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha