سید عبدالمجید نژادصفوی در بازدید از محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به خلیلآباد و بردسکن افزود: محور شادمهر به انابد که در پایان به حوزه خراسان جنوبی متصل میشود، حدود ۱۱۵ کیلومتر میشود که تا بردسکن ۹۵ کیلومتر است.
وی تصریح کرد: قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر امسال ۳۷ میلیارد تومان اعتبار داشته که ۶ میلیارد آن نقدینگی بوده که هنوز پرداخت نشده است.
نژادصفوی اظهار کرد: هر چند در گذشته سرعت پروژه کند بود اما خوشبختانه در حال حاضر سرعت بیشتری به خود گرفته است. پیمانکار پروژه قول داده طی چند روز آینده ماشینآلات بیشتری برای عملیات خاکی و تیم دیگری برای ابنیه، قالببندی و آرماتوربندی اضافه کند.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیشبینی کرد تا خرداد ماه سال آینده اگر اتفاق خاصی نیفتد، کل عملیات خاکی و ابنیه این قطعه به نتیجه خواهد رسید؛ برای به نتیجه رسیدن این پروژه به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
وی با ابراز تاسف از اینکه در این محور شاهد تصادفات بسیاری هستیم، گفت: هر چند برای باقی مسیر از سمت خلیلآباد به بردسکن هنوز نتوانستهایم مجوز ماده ۲۳ را اخذ کنیم ولی برای اینکه کار عقب نیفتد، با اعتبارات استانی بخشی از پروژه در حال انجام است.
نژادصفوی بیان کرد: اکنون عملیات زیرسازی و ابنیه فنی قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر به طول ۲۰ کیلومتر در حال انجام است که میطلبد برای تأمین گازوئیل کارگاه باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی افزود: اگرچه مدارک لازم پیمانکار را تائید میکنیم اما شرکت نفت در تأمین گازوئیل مورد نیاز پیمانکار سختگیریهای زیادی دارد که میطلبد اقدامات لازم در این خصوص و رفع دغدغه آن مجموعه صورت گیرد.
هر ماه حدود ۸ نفر جان خود را از دست دادهاند
نماینده مردم شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیلآباد و کوهسرخ گفت: در محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به سمت خلیلآباد به بردسکن که به جاده مرگ شهرت یافته، به طور میانگین هرماه ۷.۸۳ نفر جان خود را دلیل تصادف از دست دادهاند.
حجتالاسلام جواد نیکبین با انتقاد از وضعیت نامطلوب و پیشرفت بسیار کند عملیات احداث باند دوم مسیر شادمهر به کاشمر و خلیلآباد به بردسکن اصلیترین درخواست مردم منطقه ترشیز را تکمیل باند دوم محور شادمهر تا انابد دانست و افزود: تاکنون ماده ۲۳ محور شادمهر به کاشمر اخذ و بخشی از جاده خلیلآباد به کاشمر تکمیل شده و محور خلیلآباد به بردسکن فقط مانده است.
وی با اشاره به اتفاقات ناگواری که تاکنون در محورهای مواصلاتی این منطقه رخ داده، اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۹۱۸ فقره تصادف در محورهای کاشمر، بردسکن و خلیلآباد رخ داده که طی آن ۶۵۲ نفر مصدوم شده و ۴۷ نفر نیز جان خود را براثر تصادفات از دست دادهاند.
وی بیان کرد: بیشترین تعداد تصادفات این منطقه به ترتیب مربوط به محورهای بردسکن با ۵۷۳ فقره، ۳۷۶ مصدوم و ۳۰ نفر فوتی، سپس کاشمر با ۲۱۵ فقره تصادف، ۱۷۶ مصدوم و ۱۲ فوتی و همچنین خلیلآباد با ۱۳۰ فقره تصادف، ۱۰۰ مصدوم و پنج فوتی است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور خلیلآباد به بردسکن چون تاکنون ماده ۲۳ نداشته، اداره کل راه و شهرسازی از منابع داخلی استان استفاده میکرد اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ که پیگیر دریافت بودجه ماده ۲۳ بودهایم، فقط پیوست محیط زیست و پدافند غیر عامل مانده که آن هم در دست پیگیری است.
پروژهای با قدمت ۱۱ سال
فرماندار خلیلآباد در بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از محور این شهرستان به سمت بردسکن گفت: کل مسیر تا شهرستان بردسکن ۳۰ کیلومتر است که تاکنون در پنج کیلومتر اولیه زیرسازی آن انجام شده و فقط منتظر آسفالت هستیم.
ابراهیم قاسمپور افزود: بعد از این پنج کیلومتر تا شهرستان مجاور بردسکن توسط نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیریهای برای اخذ ماده ۲۳ صورت گرفته و درخواستها به سازمان مدیریت برنامهریزی رفته است.
وی عنوان کرد: چون روستاهای شهرستان در مجاورت این جاده قرار دارد، متأسفانه در این محور تاکنون تصادفات منجر به فوت بسیاری داشتهایم.
فرماندار خلیلآباد با بیان اینکه از ۱۱ سال قبل عملیات احداث باند دوم مسیر خلیلآباد به بردسکن آغاز شده اما هنوز به نتیجه نرسیده، خاطرنشان کرد: به خاطر حفظ حریم جاده توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی زمینهای کشاورزان خریداری میشود ولی عملا پولی داده نمیشود و فقط میگویند از آکس جاده باید ۵۲.۵ متر عقب بروند ولی چون پولی نمیدهند، نارضایتیهایی وجود دارد.
از ۱۵ سال پیش مطالعات احداث باند دوم شادمهر به کاشمر و انابد به طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز شد و ۶۰ کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیلآباد، بردسکن و انابد است که محور کاشمر به سمت خلیلآباد به طول ۱۴ کیلومتر در سال ۸۹ به علت ترافیک محلی که داشت اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات