• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400103022604
  • خبرنگار : 71588

مسکو: جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است/ دمشق: جولان را پس می‌گیریم

مسکو: جولان بخش جدایی ناپذیر سوریه است/ دمشق: جولان را پس می‌گیریم

روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به طرح شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در جولان سوریه بر پایبندی خود به حاکمیت سوریه بر این اراضی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد: نگرانی ما نسبت به طرح اعلام شده اخیر برای توسعه شهرک سازی اسرائیل در بلندی‌های جولان رو به افزایش است.
وی در ادامه افزود: این نگرانی تنها در مورد پیشرفت اقدامات مربوط به ساخت شهرک‌ها در «بلندی‌های ترامپ» که در سال ٢٠٢٠ اعلام شده بود، نیست بلکه به ساخت شهرک‌های جدید در «اسیف» و «متار» نیز مربوط می‌شود.
این نماینده روس همچنین تصریح کرد، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای افزایش تعداد اسرائیلی‌ها در جولان با کنوانسیون ١٩٤٩ ژنو تناقض دارد.
وی در ادامه گفت: ما مجدداً بر موضع مخالف روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان که بخش جدایی ناپذیر سوریه است، تاکید می‌کنیم.

دمشق: به حق خود برای بازپس‌گیری جولان پایبندیم

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر نشانه‌های جولان و یا تحمیل قیمومیت خود بر آن باطل و ملغی است و به موجب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل هیچ اثر قانونی ندارد.

وی ضمن درخواست از شورای امنیت جهت بازخواست رژیم اشغالگر به خاطر اقدامات و رفتارهای گمراه‌کننده و ملزم کردن آن به پایان بخشیدن به اشغالگری، خاطرنشان کرد، سوریه به حق خود در بازپس گیری جولان اشغالی با تمامی ابزارهای موجود که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده، پایبند است.

بسام صباغ همچنین از شورای امنیت خواست سکوت را کنار بگذارد و مسئولیت‌های خود را در قبال ممانعت از تداوم نقض‌های رژیم صهیونیستی و بازخواست این رژیم به خاطر اقدامات گمراه کننده و نقض‌هایش و ملزم کردن آن به پایان دادن به اشغالگری‌هایش در جولان سوریه و عقب‌نشینی کامل از آن تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ فورا برعهده بگیرد.

وی پافشاری تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه، بر عدم ذکر هرگونه اطلاعات درخصوص شهرک سازی اسرائیلی در جولان اشغالی سوریه و سایر اقدامات این رژیم اشغالگر و نادیده گرفتن حملات مکرر آن به اراضی سوریه در گزارش خود که جدیدترین آنها تجاوز به بندر تجاری لاذقیه بود و منجر به وقوع تلفات مالی بزرگی شد را محکوم کرد.

صباغ بر پایبندی قاطع سوریه به حق خود در بازگرداندن کامل جولان اشغالی تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با تمام ابزار موجود و مورد نیاز که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده است، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha