به گزارش ایسنا بنابر اعلام دوربین مارکت، صرف نظر از اینکه طراحان داخلی در طراحی فضای داخلی مسکونی یا تجاری و یا شبیه سازی فضا کار میکنند، علاوه بر تسلط بر مهارتهای طراحی داخلی به روش های سنتی مانند توانایی ترسیم و برنامهریزی یک فضا، باید دارای آشنایی و درک عمیقی از جدیدترین نرم افزار طراحی، مهارت های تجاری و دانش به روز در مورد ابزارها و منابع طراحی به کمک رایانه، باشند.
استفاده از نوآوری ها و کارآیی باورنکردنی فناوری در حیطه های هنر، مد، طراحی، آشپزی که به طور عامه به عنوان "تصاویر عملی" شناخته می شوند، نه تنها زمینه پیاده سازی طراحی های خاص فراهم آمده است، بلکه باعث صرفه جویی در زمان نیز شده است.
همگام شدن طراحی داخلی با فناوری و تکنولوژی
امروزه، برنامههای طراحی رایانه ای به طراحان این اجازه را می دهد تا با چیدمان دیجیتالی فضاها را به مشتریان نشان دهند. بدین ترتیب، برخلاف زمان قدیم که باید به سلیقه و خلاقیت طراح اعتماد کرده و تا زمان اجرای طرح صبر می کردند، اکنون به مشتریان این امتیاز داده می شود تا پیش از عملی شدن هر طرحی آن را دیده و نظرات شخصی خود را در رابطه با طراحی داخلی دلخواه خود بطور بصری بیان کنند. اینترنت نیز با امکان پذیر کردن توسعه محصول و طراحی و همچنین درگیر کردن مشتری و طراح در فرآیندی مشترک تر از سابق، مسیری جدید برای طراحی داخلی بنا نهاده است.
به لطف مدلسازی اطلاعات ساختمان، که فرآیندی متشکل از تولید و مدیریت بازنماییهای دیجیتالی، ویژگیهای فیزیکی و عملکردی مکانها است؛ همه اشخاصی که در یک پروژه مشارکت دارند از جمله مشتری، طراح، معمار و سازنده اصلی، میتوانند به طور یکپارچه، هماهنگ و با یکدیگر در ارتباط باشند. به حداقل رساندن خطاها، افزایش دقت و صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از شبیه سازی دیجیتالی به جای ساخت مدل فیزیکی از دیگر مز مدل سازی است.
از نظر طراحی و توسعه محصول، توانایی دکوراسیون منزل به صورت دیجیتالی و به اشتراک گذاری آن ها به صورت مجازی با دیگر طراحان داخلی در سراسر جهان، قابلیت همکاری بدون محدودیت مرزی و موقعیت جغرافیایی را مُحیا ساخته است. با استفاده از برنامههای تماس ویدیویی مانند اسکایپ، واتساپ و فیسبوک، طراحان نسبت به سابق درک بهتری از نیازها و خواستههای مشتریان خود که در مکانی دیگر قرار دارند، پیدا کرده اند. همچنین ابزارهای رایگان طراحی اتاق مجازی به مشتریان این امکان را می دهد که طرح های اولیه را برای طراحان خود ایجاد کرده و " نتیجه نهایی" که مدنظرشان است را به نمایش بگذارند؛ در نتیجه رفت و آمد بین مشتریان و طراحان را نیز به حداقل می رسد.
به لطف پیشرفت های فناوری، تبلیغ و بازاریابی محصولات شرکتهایی که در زمینه آثار هنری، مبلمان و دکوراسیون فعال هستند از هر زمان دیگری آسان تر شده است، زیرا اینترنت منبع اصلی بازاریابی و قرار گرفتن در معرض آن، به کسبوکارها این امکان را میدهد تا مستقیماً با مشتریان و همکاران خود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و سایر نرم افزارهای ارتباطی تعامل داشته باشند.
نمی توان تاثیر فناوری و تکنولوژی بر تحولات دنیای طراحی داخلی در همه زمینه های آن را انکار کرد. حتی فرصتهای سودآوری برای طراحان در شبیه سازی دیجیتالی خانه وجود دارد. قابلیتی جدید که در آن طراحان داخلی با استفاده از نرم افزار تور مجازی گوشه ای از " طراحی نهایی" احتمالی یک خانه یا فضای خالی که شامل مبلمان دیجیتال، دکوراسیون و فضاهای خالی و بدون مبلمان و یا حتی محل قرار گیری دوربین وای فای امنیتی می شوند، را به خریداران و مستاجران احتمالی، نمایش دهند. اینطور به نظر می رسد که اینترنت در تمامی حیطه ها، نحوه تعامل کسب و کارها با مشتریان، کارکنان، ذینفعان و شرکا را از طریق نحوه ارتباط آن ها با پلتفرم های مورد استفاده برای همکاری با ماهیت خدمات ارائه شده، متحول کرده است و حیطه طراحی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات