• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400102618967
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد

احیای واحدهای راکد؛ راه رسیدن به رشد اقتصادی

احیای واحدهای راکد؛ راه رسیدن به رشد اقتصادی

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: نزدیک‌ترین راه رسیدن به رشد اقتصادی احیای واحدهای راکد است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیرامون برنامه رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: این رشد اقتصادی با برنامه‌ریزی منسجم و یکپارچه قابل دسترسی است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی در نظر گرفته شده استان در سال آینده از طریق بهره‌وری برنامه‌ریزی شده و بر اساس همین هدف‌گذاری، مابقی رشد اقتصادی استان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه واحدهای صنعتی در استان محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه منسجم بودن اقدامات و یکپارچه بودن برنامه کاری با همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها و ... در تحقق رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این مسیر باید از اشتباهات سنوات گذشته دوری کرد و کاملا منسجم کار را عملیاتی و اجرا کرد.

این مسئول ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های جدید از طریق بخش خصوصی باید صورت گیرد، اما این سرمایه‌گذاری‌های جدید با توجه به روند کاری، زمان‌بر بوده و در سال ۱۴۰۱ خود را نشان نخواهد داد. پیشنهاد ما این است از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده و برنامه‌ریزی شود تا به نتیجه رسیده و رشد اقتصادی در نظر گرفته شده محقق شود.

یگانه‌فرد با بیان اینکه در گام نخست احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد می‌تواند یکی از مسیرهای میانبر برای رسیدن به رشد اقتصادی باشد، تصریح کرد: تعدادی از واحدهای بزرگ در استان زنجان طی سنوات گذشته سرمایه‌گذاری شده اما راکد هستند که می‌توان به واحدهایی از جمله پتروشیمی، بلکاشرق، چرم مصنوعی، زاگرس‌دارو، هیدروفیل و چندین واحد دیگر اشاره کرد که این واحدها با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند به چرخه تولید بازگردد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان یادآور شد: نزدیک‌ترین راه به رشد اقتصادی احیای واحدهای راکد است؛ چراکه سرمایه‌گذاری جدید چند سال زمان نیاز دارد تا به مرحله تولید و رشد اقتصادی برسد علاوه‌بر آن فعال‌سازی بیش از ۳۶ درصد از معادن تعطیل نیز می‌تواند از دیگر برنامه‌ها در تحقق رشد اقتصادی باشد زیرا در حال حاضر از ۴۲۳ معدن استان در حدود ۲۷۰ معدن فعال بوده و این مهم نیز می‌تواند تعیین‌تکلیف شده و با فعالیت معادن ارزش افزوده لازم را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توجه و مدیریت صنایع دستی استان که ظرفیت بالایی در این حوزه دارند نیز در تحقق رشد اقتصادی استان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این بخش فرش، چاقو؛ ملیله، مس و چارق که منحصر به فرد هستند و می‌توانند ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کنند. بخش خصوصی چندین برنامه مختلف در بخش‌های مختلف اقتصادی استان دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم آن را به منصه‌ظهور رسانده و رشد اقتصادی استان تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha