• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102518018
  • خبرنگار : 71516

جلسه دوشنبه پارلمان لیبی برای انتخاب نخست وزیر جدید/حمایت تمام قد آمریکا از برگزاری انتخابات

جلسه دوشنبه پارلمان لیبی برای انتخاب نخست وزیر جدید/حمایت تمام قد آمریکا از برگزاری انتخابات

منابع محلی اعلام کردند که رئیس پارلمان لیبی مجددا از روز دوشنبه بعد از مرخصی که از اکتبر برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری گرفته بود فعالیتش را ازسرمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، آخرین جلسه‌ پارلمان لیبی که با ریاست عقیله صالح برگزار شد روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ بود که در جریان آن دولت وحدت ملی لیبی با ریاست عبدالحمید الدبیبه سلب اعتماد شد.

عقیله صالح برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از اکتبر مرخصی گرفته بود. از آن زمان فوزی النویری ریاست جلسات را برعهده داشت.

عقیله صالح پنجشنبه از اعضای پارلمان خواست دوشنبه در شهر طبرق در شرق لیبی گردهم آیند.

قرار است پارلمان لیبی در جلسه دوشنبه تصمیمی درباره پیشنهادات کمیته نقشه راه لیبی بعد از دیدارهای صورت گرفته در بنغازی و طرابلس اتخاذ کند.

در این راستا جبریل اوحیده، عضو پارلمان اعلام کرد که نمایندگان احتمالا در جلسه آتی درخواست خواهند کرد که بند انتخاب نخست وزیر جدید و تشکیل دولت تکنوکرات در دستورکار جلسات بعدی قرار گیرد.

عبدالمنعم العرفی، نماینده مجلس نمایندگان لیبی هم فاش کرد که جلسه پارلمان که دوشنبه برگزار می‌شود، به بحث درباره تعیین نخست‌وزیر جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه که در حال حاضر در اشغال است اختصاص دارد.

العرفی به وب سایت لیبیایی «۲۱۸» گفت که برخی از نمایندگان مایل به کاندیداتوری برای این سمت هستند.

عقیله صالح، رئیس مجلس، بدون اعلام دستور کار جلسه دوشنبه آینده را خواستار شده بود، زیرا منابعی برای تعیین سرنوشت کمیته نقشه راه مجلس نامزد کرده بودند.

از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، از هر مسیری که منجر به انتخابات آزاد، منصفانه و فراگیر در لیبی در سریعترین زمان ممکن شود، حمایت می‌کند.

ریچارد نورلاند، سفیر آمریکا در لیبی اعلام کرد که دو تماس تلفنی با "عبدالله اللافی و موسی الکونی" دو معاون رئیس شورای ریاستی لیبی، برقرار کرده است.

سفارت آمریکا در لیبی در توییتر اعلام کرد که نورلاند و اللافی درباره "گام های بعدی در روند انتخابات" گفتگو کردند.

همچنین در ادامه این پیام توییتری آمده است، در حالی که گام های بعدی به رهبران لیبی بستگی دارد، ایالات متحده قویاً از پیگیری مسیری که می‌تواند به انتخابات آزاد، منصفانه و فراگیر در چارچوب زمانی اولیه تعیین‌شده طبق نقشه راه مجمع گفتگوی سیاسی لیبی، منجر شود، حمایت می‌کند.

این سفارت در توئیتی دیگر بیان کرد که نورلاند به الکونی اطمینان داده کشورش از انتخابات تعیین شده طبق زمان‌بندی نقشه راه انتخابات لیبی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، حمایت می‌کند.

نورلاند افزود که او همچنین با الکونی در مورد وضعیت در جنوب لیبی صحبت کرده است، جایی که ناامنی و فقر دلیل دیگری برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات است تا یک دولت ملی واحد بتواند به نفع همه شهروندان لیبی کار کند.

برگزاری انتخابات در لیبی در تاریخی که مجمع سیاسی لیبی در ۲۴ دسامبر تعیین کرده بود، پس از آن که کمیسیون عالی انتخابات نتوانست لیست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری را ارائه کند، لغو و نهایتا انتخابات به ۲۴ ژانویه موکول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۵ ۱۱:۲۰

لیبی چاه های نفت دارد و....آمریکا و متحدانش این کشور را ویران کردند و نفت این کشور را با قاچاق غارت کردند همین عده یعنی آمریکا و متحدانش با برگزاری انتخابات به دنبال به قدرت رسیدن مهره های خود هستند تا با دموکراسی آمریکائی به راحتی بتوانند ثروت این کشور را چپاول و غارت کنند...... کنند.............