• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400102317395
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار بیان کرد:

سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۸ هزار کلاس درس نیازمند نهضت مدرسه‌سازی است

سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۸ هزار کلاس درس  نیازمند نهضت مدرسه‌سازی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

به گزارش ایسنا- مدرس خیابانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دنبال استان و کشور پیشرفته هستیم باید آموزش و پرورش توسعه یافته و مترقی داشته باشیم چرا که این دستگاه به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی، رکن اصلی توسعه و پیشرفت آبادانی جامعه محسوب می‌شود.

استاندار بیان کرد: نیروی انسانی در هر جامعه، پرورش یافته آموزش و پرورش است؛ بنابراین اگر بخواهیم مدیران، پزشکان، مهندسان و نیروهای متخصص و توانمند در آینده کشور داشته باشیم باید به توسعه و تقویت آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه پایدار به آموزش و پرورش قدرتمند نیاز داریم و باید کمک کنیم با ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز ، بدنه آموزش و پرورش را بیش از پیش قدرتمند تر کنیم.

مدرس خیابانی انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد دومین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش را نشان دهنده اهمیت این استان برای وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت دستگاه های درآمدزا در کشور استفاده شود و نگاه دولتمردان نسبت به این موضوع جدی شده و می طلبد از روی کاغذ بر روی زمین پیاده شود.

مدرس خیابانی اظهار کرد: با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم در استان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد.

وی تصریح کرد: برخلاف تصور رایج، مردم این استان با تحصیل فرزندان خود مخالفتی ندارند بلکه به دلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در استانی که در تمامی شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه آخر است و با میانگین کشوری فاصله کهکشانی دارد، باید نگاهی ویژه به مشکلات موجود داشت و راه حل ویژه اتخاذ کرد.

مدرس خیابانی ضرورت توسعه هنرستان ها در استان را راهبردی عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری است که از محل درآمدهای تجاری برای توسعه صنایع در این استان استفاده می‌کنیم و بر همین اساس برای داشتن نیروهای فنی و بومی برای به کار گیری در این صنایع، به رشته‌های فنی و حرفه ای بیش از سایر رشته ها نیازمندیم که ایجاد و توسعه هنرستان ها را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به مشکل عدم ماندگاری معلمان و نیروی انسانی  در سیستان و بلوچستان، بر ایجاد و تقویت مشوق‌ها در استان تاکید کرد.

وی ایجاد فضاهای آموزشی و دانش آموزی در سواحل مکران  را یکی از عوامل مهم توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: زمین اردوگاه دانش آموزی در چابهار تامین است و آموزش و پرورش باید برای ساخت آن اقدام کند.

وی همچنین بر ایجاد آموزش و پرورش ناحیه ۳ زاهدان و ساخت مدرسه در مدارس حاشیه شهر زاهدان و چابهار تاکید کرد.

مدرس خیابانی در پایان خاطر نشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان وقتی تاثیرگذار خواهد بود که با در دست داشتن اختیارات لازم، بتواند به طور مستقل برای حل مشکلات داخل استان تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha