• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102216075
  • خبرنگار : 71402

اون بر لزوم تقویت بیشتر "بنیاد ارتش" کره‌شمالی تاکید کرد

اون بر لزوم تقویت بیشتر "بنیاد ارتش" کره‌شمالی تاکید کرد

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کیم جونگ اون حین نظارت بر آزمایش یک موشک فراصوت خواستار تقویت نیروهای نظامی استراتژیک این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه مقام‌های کره‌جنوبی و ژاپن از شلیک یک پرتابه از سوی کره‌شمالی خبر دادند که موجب شد دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از کشورها به آن اعتراض کنند.

این اولین مرتبه‌ در حدود دو سال گذشته، یا به عبارتی مارس ۲۰۲۰ است که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی رسما در مراسم شلیک یک موشک شرکت می‌کند.

دومین شلیک یک موشک مافوق صوت در کمتر از یک هفته نشان‌دهنده وعده سال نوی کیم جونگ اون برای تقویت ارتش به منظور حفظ برتری فناوری در زمانی است که مذاکرات با ایالات متحده و کره‌جنوبی به بن‌بست رسیده است.

آژانس خبری مرکزی کره‌ (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد، کیم پس از نظارت بر این پرتاب از دانشمندان نظامی خواست تا "تلاش‌ها را برای تقویت مستمر بنیاد استراتژیک نظامی کشور از نظر کمی و کیفی و مدرن‌سازی بیشتر ارتش تسریع کنند."

یک کارشناس ارشد در موسسه صلح بین‌المللی کارنگی ایندومنت مستقر در آمریکا در پیامی توییتری گفت که حضور کیم نشان‌دهنده توجه ویژه او به این برنامه است.

بر خلاف دیگر آزمایش‌های اخیر کره‌شمالی، روزنامه حزب حاکم موسوم به رودونگ سینمون تصاویری از حضور کیم در صفحه اول خود منتشر کرد. تحلیلگران می‌گویند، تصاویری که رسانه دولتی کره‌شمالی منتشر کرده نشان می‌دهد همان نوع موشک با همان کلاهکی که چند روز پیش شلیک شده بود، دوباره شلیک شده است.  

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: این شلیک آزمایشی با هدف تایید نهایی مشخصه‌های فنی کلی سامانه تسلیحات مافوق صوت پیشرفته صورت گرفت. قابلیت مانور برتر این وسیله مافوق صوت با این شلیک نهایی بیشتر تایید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha