• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400101913798
  • خبرنگار : 30054

چرا باید از پروفیل سبک استفاده کنیم؟

چرا باید از پروفیل سبک استفاده کنیم؟

پروفیل سبک با کیفیت از طریق فرایند نورد سرد تهیه و تولید می شود. و جنس آن از فولاد کم کربن است. برای تولید پروفیل سبک باید از ورق روغنی به ضخامت 1.5 میلی متر یا کمتر استفاده کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام صباپروفیل، از ویژگی های دیگر پروفیل سبک ، این موضوع است که برای قیمت پروفیل سبک در واحد وزن اعلام می‌شود که می تواند از این جهت نسبت به پروفیل سنگین برای خریدار به صرفه تر باشد. دقتی که در تولید این پروفیل می شود بسیار بالا ست و همچنین کاربرد  بسیار گسترده ای در فعالیت های گوناگون برای افرادی که خریدار این محصول هستند دارد. پس با توجه به نحوه کاربرد، نوع ساخت و مهم تر از همه قیمت خرید این پروفیل توصیه می شود.

همه چیز درباره تفاوت پروفیل سبک و سنگین

لازم است توضیح دهیم که پروفیل سبک و سنگین چه تفاوت هایی با هم دارند. نکته اول این می باشد که فرایند تولید در هر کدام از این دو پروفیل متفاوت است. در واقع پروفیل سنگین از طریق فرایند نورد گرم و سبک از طریق فرایند نورد سرد ساخته و به بازار عرضه می شوند. نکته دیگر در مورد ضخامتی است که هر کدام به خود اختصاص می دهند. پروفیل های سنگین باید ضخامت بیشتر از 1.5 میلی متر داشته باشند وگرنه آن پروفیل، پروفیل سبک با کیفیت به حساب می آید. تفاوت دیگر در کاربرد است. پروفیل سنگین به هر شکل مقاومت بالاتری دارد و در صنایع سنگین تر مانند ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که پروفیل سبک با کیفیت در صنایع لوازم خانگی و یا ... استفاده می شود. و از نکات مهم دیگر، قیمت پروفیل سبک می باشد. که به صورت کلی پروفیل های سبک برای شما ارزان تر به حساب می آیند.

چرا باید از پروفیل سبک استفاده کنیم؟

نحوه تولید پروفیل سبک

برای تولید این پروفیل از ورق روغنی یا ورق سرد استفاده می شود که بخش زیادی از آن در ایران تولید می شود. در واقع بخش زیادی از هزینه‌ای که برای پروفیل مبلی یا لوله سبک می‌کنیم ، هزینه ورق آن است. این ورق های فولادی را در کارخانه ها با استفاده از دستگاه های برش به عرضی که لازم است برش داده می‌دهند سپس ورق ها را صاف کرده و در گام بعدی با عبور ورق از قسمت رول فرمینگ شکل آن را به مقطع مربع یا مستطیل در می آورند، سپس لبه ورق جوش خورده و در نهایت به اندازه دلخواه برش می خورد .

معرفی پروفیل سبک و ویژگی های آن

پروفیل از مهم ترین محصولاتی به شمار می‌رود، که از فولاد ساخته می‌شوند. یکی از انواع پروفیل، پروفیل سبک می‌باشد که استفاده بسیاری در صنایعی مانند دوچرخه سازی‌ها و یا در تولید در و پنجره دارد. ورق‌هایی که باید در تولید این نوع پروفیل استفاده کرد، ورق‌های روغنی می‌باشند که باید به قطر آنها نیز توجه کرد. از نکات مهم در مورد پروفیل های سبک جوش پذیری راحتی است که این محصول دارد. همچنین از ویژگی‌های دیگر ابعاد آن است که بسیار گوناگون می باشد و یا دقت ابعادی است که در پروفیل سبک با کیفیت وجود دارد و برای صنعتگران این موضوع بسیار با اهمیت است. به دلیل اینکه در تولید پروفیل سبک از نورد سرد استفاده می‌شود سرعت تولید پروفیل سبک بالا است و قیمت پروفیل مبلی برای مشتریان مناسب می باشد.

سخن پایانی

پروفیل ها بر اساس ویژگی‌های متفاوتی دسته‌بندی شده‌اند، ولی بیشتر آنها را به پروفیل باز و بسته می‌شناسیم. استفاده از پروفیل در صنایع مختلفی  وجود دارد. وجود دو نوع پروفیل سبک و سنگین گستره خوبی از مقاطع مختلف و ضخامت برای استفاده از این محصولات داده است. به شکلی که یکی برای صنایع سنگین‌تر و دیگری برای صنایع سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت برای این دو محصول بر اساس وزن آنها می‌باشد، پروفیل سبک قیمت گران تری نسبت به نوع سنگین دارد و این می‌تواند برای خریداران مهم باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha