• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400101913667
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خبر داد:

کمبود کارگر ساده در واحدهای صنعتی اردستان

کمبود کارگر ساده در واحدهای صنعتی اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت:  واحدهای صنعتی اردستان با کمبود شدید کارگر ساده روبرو هستند و سال آینده این چالش بیشتر نمایان خواهد شد.

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ فقره جواز تأسیس و ۲ پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این تعداد جواز تأسیس واحد تولیدی و کارگاهی در شهرستان حدود ۱۸۰ نفر مشغول کار شوند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اردستان با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار در اردستان، گفت: ایجاد اشتغال در چند سال گذشته جهش بسیار خوبی در این شهرستان داشته است به نوعی که اکنون هیچ مشکل کمبود اشتغال در اردستان وجود ندارد.

باقری با بیان اینکه واحدهای صنعتی اردستان با کمبود شدید کارگر ساده روبرو هستند و سال آینده این چالش بیشتر نمایان خواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به بهره‌برداری از چند واحد صنعتی در چندماه آینده مطمئناً با معضل کمبود نیروی کار ساده و ماهر در این شهرستان مواجه خواهیم شد که زمینه‌ساز مهاجرت معکوس را فراهم خواهد کرد.

۴۰۰ نفر در بخش معدن اردستان اشتغال دارند

وی با اشاره به عبور رگه فلزی بسیار غنی شامل آهن، مس و طلا از شهرستان اردستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸ پروانه اکتشاف تبدیل به پروانه بهر برداری شده است و ‌اکنون این معادن در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: ‌اکنون حدود ۳۰ معدن فعال در سطح شهرستان با حدود ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم در حال فعالیت هستند و با پیگیری نماینده مجلس و فرماندار اردستان در ۲ سال گذشته ۲۰ معدن غیرفعال سلب امتیاز شده‌ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۶ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات معدن در اختیار معدن کاران اردستان گذاشته شده است، گفت: معادن شهرستان اگر در موضوع فرآوری وارد بشوند هم برای خود معادن بهتر است که از خام فروشی جلوگیری می‌شود و هم ارزش افزوده بالا و اشتغال بیشتری را شاهد خواهیم بود.

آرایشگران حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند

باقری درباره گلایه شهروندان در خصوص افزایش قیمت خدمات در آرایشگری‌های شهرستان گفت: آرایشگران حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند و همه صنوف باید تابع دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری باشند.

وی افزود: قیمت مصوب خدمات آرایشگری ساده در شهرستان اردستان ۲۵ هزار تومان است و خدمات بیشتر و هزینه انواع خدمات مدل‌های آرایشگری توافقی بین آرایشگر و متقاضی خواهد بود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با اشاره به رصد وضعیت آرایشگاه‌ها به وسیله بازرسان اتحادیه و اصناف، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان نیز درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha