• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400101913559
  • خبرنگار : 50046

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

تجهیز و حفر ۴۲ حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی

تجهیز و حفر ۴۲ حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تجهیز و حفر ۴۲ حلقه چاه آب برای رفع تنش آبی شهرهای این استان خبر داد.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت بارندگی در این استان به شدت نامطلوب است، گفت: در سال ۹۷ تعدادی چاه حفر شد که باید تجهیز و به تدریج وارد مدار بهره برداری شوند.

وی افزود: بیش از دو ماه است که آب سد دو شهر شیروان و اسفراین خشک شده و دیگر از این دو سد آبی به ما تعلق نمی گیرد و آب مورد نیاز مردم این شهر از چاه های آبی که در گذشته حفر شده بود، تامین می شود.

ساقی با اشاره به آب سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان که آب مورد نیاز مردم مرکز استان را تامین می کند، اظهار کرد: کاهش شدید حجم دریاچه آب این سد بر روی کیفیت آن نیز تاثیر گذاشته است و سبب شده تا آبی که در اختیار مردم بجنورد قرار می گیرد طعم و بوی بدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه البته این اتفاق در بسیاری از مناطق کشور افتاده است، ادامه داد: به رغم اینکه این شرکت ماهانه هزینه های خیلی زیادی را برای رفع طعم و بوی بد آب آشامیدنی از طریق تزریق کربن فعال و آب اکسیژنه می کند اما باز هم خیلی موفق نبوده و راه حل اساسی برون رفت این مشکل آن است که ظرفیت آبی جدید پایدار زیرزمینی داشته باشیم.

این مقام مسئول توضیح داد: تعداد حلقه های چاهی که در سال ۹۷ برای حفر آن برنامه ریزی شد ۲۳ حلقه چاه بوده که هم اکنون این تعداد به ۴۲ حلقه رسیده که تعدادی از آن ها حفر، تعدادی در حال حفر و تعدادی نیز باید جدیدا حفر و تجهیز شوند.

به گفته وی اغلب این چاه ها، چاه های آهکی و عمیق هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکیدکرد: با توجه به اقداماتی که در گذشته انجام شده برای تامین آب در شهرهای خراسان شمالی نگران نیستیم و برای شهر بجنورد یک ابر پروژه در نظر گرفته ایم که این پروژه شامل حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه است تا بتوان آب آن ها را به داخل این شهر منتقل کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه مخازن آب های شهرهای خراسان شمالی نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان و در حوزه های چاه های آب مذکور به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

ساقی ادامه داد: البته برای اجرای ابر پروژه شهر بجنورد که شامل حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه است نیز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تاکیدکرد: برای تامین اعتبارهای مورد نیاز چشم امید به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان داریم تا بتوانیم در این سفر برای اجرای این پروژه های مهم تامین اعتبار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha