• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400101813177
  • خبرنگار : 50159

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان عنوان کرد

توسعه خوشه‌ای؛ راهکار برون‌رفت صنعت چاقو از مشکلات

توسعه خوشه‌ای؛ راهکار برون‌رفت صنعت چاقو از مشکلات

ایسنا/زنجان مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تاکید کرد: امروز توسعه خوشه‌ای یکی از راهکارهای برون‌رفت صنعت چاقو از مشکلات است.

محسن عباسی پیش از ظهر امروز (۱۸ دی‌ماه) در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان که در سالن اجتماعات انجمن مهرانه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه رشد و توسعه فرصت‌های شغلی با بهره‌مندی از شویه‌های علمی، امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در همین راستا موضوع توسعه خوشه‌ای یکی از راهکارهایی است که در دستور کار بخش‌های مختلف قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گام‌هایی در این راستا برداشته است، افزود: فرآیند اجرایی توسعه خوشه‌ای کسب و کار در چند سال تعریف شده که در این راستا چاقوی زنجان نیز به عنوان یکی از کسب و کارهای اولویت‌دار معرفی شده و تلاش داریم با ورود جدی در این حوزه از دغدغه‌های صنعت چاقو بکاهیم.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر ۹۳۰ بنگاه خرد و ۱۵ بنگاه کوچک چاقو در زنجان داریم، تصریح کرد: در حوزه صنعت چاقوسازی زنجان ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار بوده و حدود ۱۲۰۰ تن انواع چاقو و وسایل برنده در طول سال تولید می‌شود که ۶۰ درصد این تولیدات در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفته و ۴۰ درصد نیز صادراتی است که اکثراً به صورت چمدانی انجام می‌شود.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر اینکه این شرکت به دنبال رفع دغدغه صنعت‌گران در حوزه چاقو بوده و توسعه خوشه‌ای را به عنوان یکی از راهکارهای جدی خود در این عرصه دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: افزایش سود برای تولیدکنندگان، افزایش زمینه توسعه صادرات و ... از جمله مواردی است که در سایه توسعه خوشه‌ای این صنعت دنبال می‌شود.

وحید منفرد، نماینده صنف چاقوسازان زنجان نیز در این مراسم، از فعالیت ۵۰۰ کارگاه چاقوسازی در این شهر خبر داد و گفت: اعطای زمین برای ایجاد کارگاه، ایجاد محلی برای عرضه مستقیم محصول، احداث شهرک مسکونی چاقوسازان، نام‌گذاری روز ۱۶ دی به عنوان روز ملی چاقو و ... از جمله درخواست‌های فعالان این عرصه به شمار می‌رود.

توسعه خوشه‌ای؛ راهکار برون‌رفت صنعت چاقو از مشکلات

توسعه خوشه‌ای؛ راهکار برون‌رفت صنعت چاقو از مشکلات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha