• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400101813161
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی استان اردبیل

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارد.

بهلول تکلوی ۱۸ دی با اعلام این خبر اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۱۵۰ قلم انواع داروهای دامپزشکی در اردبیل احداث می‌شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنایی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیوشیمیایی و مولکولی است. عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملاً منطبق بر جی ام پی و سایت آزمایشگاه‌های آن منطبق بر جی ال پی است.

تکلوی یادآور شد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۷۰ نفر امکان تولید ۱۵۰ قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می‌تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به ۱۵۰ نفر ارتقاء یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۹ مرکز درمانی دامپزشکی، ۴۴ مرکز مایه‌کوبی، ۹۱ داروخانه دامپزشکی، ۵ باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و ۱۱ باب شرکت‌های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، گفت: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت‌های لازم بر فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش‌یافته و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و بالابردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغال‌زایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم‌کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های دامپزشکی تقویت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha