• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400101813079
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت خبر داد

برگزاری همایش ترویج سواد و فرهنگ حقوقی در رشت

برگزاری همایش ترویج سواد و فرهنگ حقوقی در رشت

ایسنا/گیلان معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت، از برگزاری همایش ملی ترویج سواد و فرهنگ حقوقی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری همایش مذکور ترویج سواد و فرهنگ حقوقی و چالش های اجتماعی پیش رو و تاکید بر رفع این چالش  است.

مهدی عاشورنیا در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری همایش ملی ترویج سواد و فرهنگ حقوقی توسط سازمان بسیج حقوقدانان و وکلای دادگستری استان گیلان با همکاری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت خبر داد و اظهار کرد: این همایش در راستای تحقق ماموریت های علمی، آموزشی و فرهنگی ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در سالن همایش های امام خمینی(ره) دادگستری گیلان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری همایش مذکور را ترویج سواد و فرهنگ حقوقی و چالش های اجتماعی پیش رو و تاکید بر رفع این چالش  دانست و افزود: در حاشیه همایش ملی ترویج سواد و فرهنگ حقوقی، کارگاه و نشست های علمی نیز جهت بررسی شرایط و راهکارهای موجود برگزار می شود.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی رشت، راهکارها و موانع نظام حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران در گسترش و عمومی سازی سواد و فرهنگ حقوقی، بررسی قواعد و مقررات در ایفای مرتفع سازی خلاهای قانونی و چالش های اجرایی، بررسی و تحلیل عملکرد دستگاه های اجرایی در ارتباط با ترویج سواد و فرهنگ حقوقی، راهکار های اجرایی و پیشنهادات رویه ای در جهت بهبود عملکرد دستگاه ها، نقش قلمرو و وظایف و اختیارات دانشگاه ها و پژوشگاه ها و تمامی  نظامات آموزش عالی در تحقق ترویج سواد و فرهنگ حقوقی و آسیب شناسی مدیران و کارمندان و سایر مستخدمین دولت در قوای سه گانه در راستای ترویج سواد و فرهنگ حقوقی را از جمله محورهای این همایش دانست.

عاشورنیا، ۱۲ بهمن را آخرین مهلت ارسال مقالات دانست و خاطرنشان کرد: حقوقدارانان و دانشویان رشته حقوق می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی گیلان، رشت، فلکه رازی، خیابان استقامت دوم، خیابان جانباز، ساختمان بسیج متخصصین و اقشار، سازمان بسیج حقوقداران ارسال کنند.

وی متذکر شد: در این رویداد سعی شده از نظرات و مقالات دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، وکلا، کارشناسان رسمی، نمایندگان حقوقی سایر دستگاه اجرایی و حوزه های مختلف رشته حقوق و سایر علوم مرتبط با این حوزه و چالش هایی که در این راه وجود دارد استفاده شود.

عاشورنیا اضافه کرد: همچنین از سایر صاحب نظران رشته حقوق در حوزه هایی که نقش کلیدی در رفع چالش های مرتبط با ترویج فرهنگ و سواد حقوقی در جامعه دارند جهت شرکت در این همایش دعوت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha