• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400101812834
  • خبرنگار : 50454

کاهش میزان بارندگی در چهارمحال و بختیاری

کاهش میزان بارندگی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: میانگین بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی تا امروز نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اواخر وقت روز دوشنبه و سه‌شنبه یک موج ضعیف از استان عبور کند که موجب افزایش ابر در سطح استان می‌شود، همچنین احتمال دارد عبور این موج از استان بارش‌های خفیفی در منطقه کوهرنگ به دنبال داشته باشد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: بنابراین تا روز جمعه پدیده خاصی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، اما از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به استان ابتدا مناطق غربی مانند کوهرنک، اردل، بخش‌هایی از لردگان، بخش‌هایی از کیار و فارسان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند و به تدریج طی روزهای آتی سایر مناطق استان نیز به صورت متناوب تا اواسط هفته آینده شاهد بارندگی خواهند بود، البته نکته قابل توجه این موضوع است که احتمال تغییرپذیری این سامانه بارشی وجود دارد که درصورت وقوع این تغییرپذیری اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی هفته جاری دمای هوا در چهارمحال و بختیاری به تدریج روند افزایشی در پیش بگیرد، همچنین امروز کوهرنگ با کمینه دمای منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین منطقه استان و شهرکرد با دمای کمینه منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین مرکز استان در کشور ثبت شد.

نوروزی عنوان کرد: میانگین بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال زراعی تا امروز نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه حدود ۹ درصد کاهش یافته است، البته این کاهش در برخی ایستگاه‌های استان دو رقمی بوده، برای مثال در کوهرنگ حدود ۲۷ درصد و در شهرکرد ۳۰ درصد کاهش بارش گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha