• جمعه / ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400101712268
  • خبرنگار : 71263

گوگل در فرانسه ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شد

گوگل در فرانسه ۱۵۰ میلیون یورو جریمه شد

دیده بان حریم خصوصی دیتای فرانسه (CNIL) گوگل را به دلیل دشوار کردن مخالفت کاربران با کوکی‌ها، ۱۵۰ میلیون یورو (۱۶۰ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش ایسنا، این دیده بان فرانسوی اعلام کرد شرکت فیس بوک هم ۶۰ میلیون یورو به دلیل مشابه جریمه شد.

موافقت قبلی کاربران اینترنت با کوکی‌ها - قطعات کوچک دیتا که به ایجاد تبلیغات هدفمند کمک می‌کنند- رکن مهم مقررات حریم خصوصی دیتای اتحادیه اروپا و اولویت اصلی دیده بان حریم خصوصی دیتای فرانسه به شمار می رود.

کارین کی فر، مدیر حفاظت از دیتا و مجازات‌های CNIL گفت: کاربران کوکی‌ها را با یک کلیک قبول می کنند و مخالفت با کوکی‌ها هم باید به راحتی پذیرفتن آنها باشد.

این دیده بان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دریافته است که وب سایتهای facebook.com، google.fr و youtube.com اجازه نمی‌دهند کوکی‌ها به راحتی رد شوند. این دو شرکت سه ماه برای عمل به دستورات فرصت دارند، در غیر این صورت بابت هر روز تاخیر باید ۱۰۰ هزار یورو پرداخت کنند.

این دستورات شامل اجبار گوگل و فیس بوک به فراهم کردن ابزارهای ساده‌تر برای کاربران فرانسوی برای مخالفت با استفاده از کوکی‌ها است.

این دیده‌بان فرانسوی اعلام کرد گوگل و فیس بوک یک دکمه مجازی فراهم کرده‌اند که اجازه می‌دهد کاربران به سرعت موافقت خود را با استفاده از کوکی‌ها اعلام کنند اما هیچ ابزار معادلی برای این که کاربران به راحتی با کوکی‌ها مخالفت کنند، وجود ندارد.

سخنگوی گوگل اعلام کرد مردم به ما اعتماد دارند که حق آنها برای حریم خصوصی و ایمن نگه داشتنشان را رعایت می کنیم. ما مسئولیتمان برای حفظ این اعتماد را درک کرده و متعهد می شویم تغییرات بیشتری انجام دهیم و فعالانه با CNIL همکاری کنیم. فیس بوک در این باره هنوز اظهارنظر نکرده است.

رکورد جریمه قبلی CNIL که در سال ۲۰۲۰ صادر شده بود، برای گوگل بود و به ۱۰۰ میلیون یورو بالغ شد. در آن زمان CNIL اعلام کرده بود وب سایتهای فرانسوی گوگل پیش از ذخیره شدن کوکی‌های تبلیغاتی در رایانه های کاربران، موافقت آنها را دریافت نکرده و اطلاعات روشنی درباره نحوه استفاده از این کوکی‌ها فراهم نمی کنند.

کی فر گفت: این مسائل از آن زمان حل شده است.

بر اساس گزارش رویترز، CNIL در سال ۲۰۲۰ سخت گیری در خصوص حق موافقت با ردیابی کنندگان تبلیغات را تشدید و اعلام کرد وب سایتهایی که در فرانسه فعالیت می کنند باید اطلاعات مخالفت کاربران اینترنت برای پذیرش کوکی‌ها را به مدت حداقل شش ماه نگه دارند. همچنین کاربران باید بتوانند به راحتی در موافقت اولیه‌ای که در خصوص کوکی‌ها داشتند از طریق یک لینک وب یا آیکن قابل مشاهده در همه صفحات وب سایت، تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha