• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400101511414
  • منبع : نمایندگی سمنان

سردار رحیمی عنوان کرد:

طرح ‌جامع پدافند غیرعامل سندی راهبردی با افق دید بلندمدت/ خطر وقوع پیک ششم کرونا

طرح ‌جامع پدافند غیرعامل سندی راهبردی با افق دید بلندمدت/ خطر وقوع پیک ششم کرونا

ایسنا/سمنان معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از طرح ‌جامع پدافند غیرعامل به عنوان سندی راهبردی با افق دید بلندمدت  نام برد و گفت: این سند در استان سمنان به عنوان یک استان پیشرو به تصویب رسیده است.

سردار رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: طرح ‌جامع پدافند غیرعامل یک سند راهبردی و عملیاتی با چشم‌انداز بلندمدت است که این مهم در استان سمنان نیز ندوین و تصویب شده است و لذا انتظار می‌رود تا در سال ۱۴۰۱، همه برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر این سند صورت گیرد.

وی به رویکرد تخصصی این سازمان کشوری در بخش‌های مختلف پرداخت و خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در کشور راه‌اندازی و در حوزه های مختلف به صورت تخصصی و کارشناسی ورود می‌کند.

سردار رحیمی با اشاره به بهره‌مندی استان سمنان از ۲۵ درصد از مناطق حفاظت شده کشور، از توجه به تهدیدات زیستی به عنوان اولویت سازمان پدافند غیرعامل در این استان نام برد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل بر ضرورت حفاظت از منابع و زیرساخت‌ها در این استان پهناور تاکید و اظهار کرد: استان سمنان در حوزه های تولید نمک، سولفات سدیم، گچ، میزان نرخ باسوادی، تعداد شهرک‌های صنعتی و سایر موارد رتبه های شاخص و برتر کشوری را دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3000 شهید استان و به ویژه شهدای شاخص استان سرداران شهید شاطری، ناخدا همتی، اخلاقی، شاهچراغی و ...افزود: استان سمنان نقش مهمی.در دوران دفاع مقدس و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی داشته است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به لزوم الگوگیری از شهدا تصریح کرد: باید ادامه دهنده راه، روش و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

وی با اشاره به عملکرد پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: استان سمنان در سال ۱۴۰۰ در رونمایی و عملیاتی نمودن طرح جامع پدافند غیرعامل استان پیشرو و پیشتاز بود.

سردار رحیمی با اشاره به خطر بالقوه شیوع پیک ششم افزود: ویروس کرونا، سویه جدید آن به نام امیکرون و احتمال وقوع پیک ششم همه‌گیری این ویروس یکی از مسائل مهم امروز کشور است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با تقدیر از مجاهدت مدافعان سلامت اظهار کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه از همه‌گیری این بیماری عالم‌گیر و وقوع پیک ششم آن جلوگیری کنیم.

ویادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم‌ برگزاری تجمع‌ها و زدن ماسک، از مولفه هایی است که در پیشگیری از موج ششم تاثیرگذار است.

سردار رحیمی اضافه کرد: در بحث هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان و پیشگیری از گسترش بیماری، تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار ارزشمند است که باید تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha