• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400101511255
  • خبرنگار : 50039

ناظر گمرکات گیلان:

الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا

الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات استان گیلان گفت: از پنج گمرک استان گیلان سه گمرک در آستارا می باشد که اصلاح ساختار سازمانی گمرک این شهرستان از الزامات است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد، در آیین معارفه سرپرست اداره کل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گمرک آستارا در حوزه های زمینی، ریلی و دریایی فعال است.

وی با بیان اینکه در کشور کمتر گمرکی را داریم که این سه رویه را به شکل همزمان داشته باشد، ادامه داد: باید به این گمرک نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گمرک زمینی آستارا در مرز زمینی بصورت شبانه روزی است، افزود: فعال بودن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مبین اهمیت گمرک در این شهرستان است.

یوسفی نژاد، با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از گمرک آستارا انجام می شود، خاطرنشان کرد: هر چند که خطوط ریلی بین المللی آستارا به رشت متصل نشده است، با اتصال این خط، رونق و پییشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت – آستارا به اشتغال جوانان در این منطقه کمک می کند، اضافه کرد: از پنج گمرک استان گیلان سه گمرک مرز زمینی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر در آستارا و دو گمرک مرز و کاسپین در منطقه آزاد در انزلی می باشد.

وی در ادامه بر الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک شهرستان آستارا تأکید کرد و یادآور شد: باید ساختار سازمانی متناسب حوزه جذب نیروی انسانی در این گمرک صورت بگیرد.

بریده شدن نان بیش از ۱۵۰ خانوار آستارا در قضیه ترانشیپمنت

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، در آیین معارفه سرپرست اداره کل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات توسط یک مدیر در حوزه کاری و سایر حوزه های اجتماعی از الزامات است.

وی با اشاره به اینکه "گمرک" مایه حیات این شهرستان است، ادامه داد: بنده در جایگاه یک نماینده مجلس، هیچ گاه در مسائل مدیریتی یک مدیر در شهرستان دخالت نمی کنم.

وی با تأکید بر اینکه "نظارت"، وظیفه یک نماینده است و بنده به عنوان وظیفه این کار را خواهم کرد، افزود: در قضیه ترانشیپمنت، نان بیش از ۱۵۰ خانواده آستارایی بریده شد و متأسفانه علی رغم مصوبات شورای تأمین و پیگیری بنده، توجهی به این امر توسط مسئولان مربوطه نشد.

آستارا کانون ارتباطی ایران و اوراسیا

سیدسعید میرقربانی، سرپرست فرمانداری آستارا در این جلسه تصریح کرد: آستارا به عنوان کانون ارتباطی ایران و اوراسیا می باشد و در دوران کرونا و تحریم، فعالیت ایده آلی داشته است.

وی با بیان اینکه مرز آستارا در دو سال گذشته حتی یک ساعت هم بسته نشد، توضیح داد: تسهیل صادرات، تأمین نیروی انسانی و تقویت زیرساخت های گمرک از مهمترین خواسته های مردم این منطقه است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه "سعید نادری" به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد. نادری پیش از این مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس در خراسان رضوی در مرز ایران و ترکمنستان بود.

الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا

الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک آستارا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha