• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400101309699
  • خبرنگار : 50349

هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد

هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد

ایسنا/قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد و این محور به‌طور کامل به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفت.

حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی قم، درخصوص قطعه چهارم محور قم-جعفریه بیان کرد: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده بود، با اتمام فاز چهارم به طول ۲.۵ کیلومتر، ‌ به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر است که احداث ۸۰ درصد این محور به‌صورت چهار خطه تا سال ۹۶ اجرایی شد.

صبوری عنوان کرد: ۲۰ درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان بود که مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور نیز پارسال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: قرارداد تقاطع قلعه سنگی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد و اواخر سال ۹۹ این طرح به استان تفویض اختیار شد، پس از تامین اعتبار، دی‌ماه پارسال پیمانکار طرح با هزینه حدود هفت میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این‌که نیوجرسی محور قم- جعفریه از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شد، کمبود اعتبار را یکی از علت‌های تاخیر ۹ ‌ساله در چهار خطه کردن محور قم- جعفریه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت‌وآمد قشرهای مختلف به‌ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهرهای اطراف و تردد شهروندان استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، ‌ زنجان و قزوین ضرورت احداث و تکمیل این محور را پراهمیت‌تر نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، کاهش حوادث ترافیکی، تسریع در ترافیک عبوری محور، حذف نقاط حادثه‌خیز، ارتقاء ایمنی مسیر و تامین دسترسی ایمن ساکنان روستاهای بخش جعفریه به شهر قم را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

صبوری گفت: با توجه به بهره‌برداری از آزاد راه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان‌های غربی و شمال غربی به قم، راه‌اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه‌جویی در زمان شده و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

به گفته وی، بهره‌برداری این مسیر به‌عنوان یک کریدور ایمن به جهت دسترسی به استان‌های شمال غربی کشور، تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک آزادراه قم- تهران و جاده قدیم قم- تهران دارد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha