• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400101208856
  • منبع : نمایندگی مازندران

لزوم رفع معضل ترافیک و پسماند در مازندران با روش‌های علمی

لزوم رفع معضل ترافیک و پسماند در مازندران با روش‌های علمی

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که با مشکلات حوزه عمرانی باید با همراهی دستگاه های اجرایی تحت فرماندهی این معاونت در استانداری حل شود، بر رفع معضل ترافیک و پسماند به عنوان دغدغه های مهم مردم مازندران با روش های علمی تاکید کرد. ‎

سید محمود حسینی پور در مراسم تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیران این است که اگر می خواهید نزد خداوند متعال و مردم عزت پیدا کنید، باید بدون منت به مردم خدمت کنید.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: خدمت بی منت، حاج قاسم را نزد خداوند و مردم عزیز کرد.

استاندارمازندران با اشاره به دومین سالگرد شهادت مرد میدان و عمل، یادآور شد: شهدا از ما خواهند پرسید که برای مردم، انقلاب و نظام چه کردید ه اید.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی هیچ گاه برای خدمت به مردم، کارنامه یی از خود ارایه نکرد و آماری نداد؛ افزود: او عاشق مردم بود و این رسالت را در میدان عمل انجام می داد.

وی تصریح کرد: والاترین معیار تجلیل از سردار سلیمانی، دریافت پیام عملی آن مرد دوران ساز برای خدمت واقعی به مردم و اسلام بصورت فی سبیل الله است.

حسینی پور، با بیان این که مهمترین میزان محاسبه اعمال یک مدیر، ارایه گزارش کارهایی است که در دوره تصدی وی صورت نگرفته است، افزود: معیار فضیلت مدیران، عملکرد آن ها و خدمت برای رضایت خداست و مردم هم به عنوان ناظر امین براعمال، قضاوت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: ای کاش مسئولان در روز تودیع، بخش‌ها و کارهای انجام نداده را به مردم بازگو کنند و اگر این مسئله در مدیران نهادینه شود، هر روز خود را محاسبه می‌کنند.

استاندار مازندران معاونت امور عمرانی را یکی از معاونت های کلیدی استانداری مازندران دانست و گفت: عملکرد حوزه عمرانی از ابتدای انقلاب تا کنون در استان مازندران در مقابل چشمان همه است و مشکلات در این حوزه مشخص است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری مازندران با توجه به مواهب الهی موجود، توانایی رشد و توسعه بسیار بالایی دارد که تاکنون مغفول مانده است، اظهار داشت: برای اینکه استان پایتخت گردشگری ایران شود و از جای جای دنیا گردشگر جذب کند، نیازمند تحول وتلاش شبانه روزی در همه ی حوزه هاست.

وی، افزود: علیرغم تلاش های انجام شده طی سالیان گذشته در حوزه پسماند، متاسفانه در این حوزه بشدت مشکل داریم .

استاندار، تاکید کرد: معضل ترافیک و پسماند در مازندران باید با روش های علمی مرتفع شود.

حسینی پور با بیان اینکه برای تحول اساسی در حوزه معاونت عمرانی استانداری باید به سمت مدیریت هوشمند برویم، گفت: با ظرفیت بالقوه که در استان مازندران است و با بکارگیری این ظرفیت ها با علم روز و تکنولوژی، مشکلات اشتغال در استان حل می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیریت انقلابی و جهادی باید برای مردم قابل لمس باشد،گفت: مردم باید تحول عمرانی را در عمل و به طور شفاف در زندگی خود لمس و ادراک کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: نباید به خدماتی که وظیفه ماست، اکتفا کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات مردم استان ترافیک و عدم سهولت تردد در مازندران است و علم روز باید به کمک حل این موضوع بیاید.

مدیران متولی حوزه عمرانی در استان بدانند وضعیت استان در بخش عمرانی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حسینی پور با اشاره به اینکه با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که یکی از موانع پیش روی توسعه استان عدم یکپارچگی دستگاه های اجرایی دراستان است؛ افزود: مدیران دستگاه های اجرایی که احساس می کنند باید خارج از مدار استانداری ماموریت کاری حوزه خود را دنبال کنند بدانند که در استان جایی ندارند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی حوزه عمرانی باید بدانند که فرمانده اصلی این حوزه معاونت عمرانی استانداری است.

استاندار، اظهار کرد: در حوزه های مختلف عمرانی در دستگاه های اجرایی نیازمند طرح های عمرانی و نگاه و عمل مشترک و هماهنگ هستیم که تحت مدیریت معاونت عمرانی استانداری باید به خط شوند.

مطالبه گری و مدعی العموم بودن در حوزه عمرانی در دستور کار ما قرار دارد

معاون امور هماهنگی استاندار مازندران، گفت: اولین وظیفه و ماموریت معاونت عمرانی استانداری مازندران که به عنوان فرمانده امور عمرانی استان است، مطالبه گری و مدعی العموم بودن در حوزه عمرانی است. ‎

رضا علیخانی که صبح امروز با حضور استاندار مازندران، معاونین و مدیران ستادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی این حوزه کاری به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری معارفه شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: رهبرمعظم انقلاب می فرمایند: شخصیت های ایمانی وقتی ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی جهادی، حرکت کنند محصولشان می شود شخصیتی مثل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، که حتی دشمنانش وی را تحسین می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، وی عنوان کرد: خداکند که ما هم پیرو راه این شهید والامقام باشیم و مدیریت را با عمل و در صحنه ی جهاد تجربه کنیم و مرد میدان و عمل باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: اولین وظیفه و ماموریت معاونت عمرانی استانداری مازندران که به عنوان فرمانده امور عمرانی استان است، مطالبه گری و مدعی العموم بودن در حوزه عمرانی است.

وی ادامه داد: هرعملکردی که نتیجه آن به معیشت و رفاه و اشتغال و آسایش مردم برمی گردد و درکنارش حفظ منابع طبیعی و خدادای که منبعث از حوزه های زیست محیطی، کشاورزی و صنعت است حتما حوزه معاونت عمرانی از دستگاه های اجرایی متولی امر، مطالبه گر است.

علیخانی، افزود : توجه به کیفیت کار، اطمینان از سلامت اداری و جلب رضایت اقشار مردم به عنوان مهم‌ترین محورهای اجرای طرح‌های عمرانی در استان مازندران در مدیریت جدید مطرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این که برای عمران و توسعه در مازندران برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات حوزه پسماند و زباله، بازسازی راه‌های ارتباطی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان جزو برنامه‌های کوتاه مدت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در نظر گرفته شده است.

علیخانی با اشاره به اینکه استاندار مازندران برانسجام و هماهنگی بین عناصر اصلی عمرانی استان تاکید دارد، گفت: از همه ی دستگاه های اجرایی و ستادی حوزه عمرانی انتظار دارم در این مدار حرکت و همچون یک تیم واحد کار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، افزود: نقش معاونت عمرانی نقش کردیناتوری است و ما وظیفه داریم که این نقش را پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه کار های خارج از برنامه و تک روی پذیرفته نیست، گفت: مدیران و مسئولین حوزه عمرانی همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

علیخانی با بیان اینکه نظارت، کنترل و پیگیری یکی از مسایل اساسی است که در دستور کار ما قرار دارد، افزود: رفع مشکلات و گره گشایی مسیر عمران و آبادانی و پیشرفت پروژه ها از وظایف معاونت عمرانی استانداری است که ما بر تحقق این برنامه ها اصرار داریم.

معاون استاندار مازندران گفت : ایده‌پردازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های عمرانی و اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همواره از طرح‌های توسعه‌ای و قابل اجرای صاحب‌نظران و کارشناسان برای پیشبرد بهتر امور استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha