• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101208335
  • خبرنگار : 71129

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی

عمران خان ایده اعطای شهروندی پاکستان فقط به سرمایه گذاران افغانستان را رد کرد و گفت، چنین سیاستی نباید فقط به یک کشور محدود شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، بر اساس اسناد دولتی ایده اعطای شهروندی یا سکونت به اتباع خارجی که در پاکستان سرمایه گذاری می‌کنند در نشست "مرکز هماهنگ کننده درون وزراتی افغانستان" به ریاست عمران خان، نخست وزیر پاکستان مطرح شد. در این نشست وزرای کشور، خارجی و دارایی به همراه مشاور امنیت ملی پاکستان و چند تن دیگر از مقام‌های ارشد از نیروهای مسلح و مقام‌هایی از اداره‌های مرتبط شرکت کردند.

این نشست با محوریت اتباع افغان ساکن پاکستان یا آنهایی که تمایل دارند پس از ظهور مجدد طالبان در افغانستان این کشور را ترک کنند، برگزار شد.

بسیاری دیگر از کشورها هم برنامه اعطای شهروندی را برای آن دسته از اتباعی که در کشورهایشان سرمایه گذاری می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند.

منابع آگاه به روزنامه داون گفتند که وزیر امور سرمایه گذاری پاکستان ایده اعطای حق شهروندی به سرمایه گذاران افغان را در ازای جذب سرمایه از افغانستان مطرح کرده و گفته که پاکستان می‌تواند میلیونرهای افغان و سایر سرمایه گذاران را از مناطقی چون هنگ کنگ و ماکائو به پاکستان جذب کند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار همچنین گفت که از این ایده استقبال می‌کند و اعلام کرد که دیگر کشورهای منطقه چون ترکیه و عربستان هم ایده‌های مشابهی برای جذب سرمایه‌های خارجی داشته‌اند.

یکی از مقام‌های وزارت کشور پاکستان نیز گفت: اگر چنین سیاستگذاری مربوط به سرمایه گذاران افغان باشد،‌ دولت کنونی طالبان افغانستان با آن مخالفت می‌کند. این سیاست باید باز باشد و به همه کشورها تعمیم یابد.

عمران خان در بخشی از صحبت‌هایش در لاهور از هند تقدیر کرد و گفت، پاکستان در بخش آی.تی پیرو هند است.

وی افزود:‌ ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده صادرات تکنولوژی هند به ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. ما به دنبال جذب سرمایه و کارشناسان هندی هستیم. اقتصاد پاکستان خوب نیست و مردم در تورم و بدهی‌های خارجی گیر افتاده‌اند. ارزش پول مملکت هم از آغاز سال گذشته میلادی بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha