• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400101107622

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

هر تجمعی امکان افزایش شیوع کرونای امیکرون را در پی دارد

هر تجمعی امکان افزایش شیوع کرونای امیکرون را در پی دارد

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به بارش برف و باران در چند روز گذشته و حضور بسیاری از مردم در نقاط برف خیز استان، این موضوع را عاملی برای تجمع افراد در این مناطق و افزایش احتمال شیوع و ابتلا به بیماری امیکرون عنوان کرد.

سید وحید حسینی شنبه ۱۱ دی در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: سویه کرونای امیکرون با سرعت بالایی در سطح دنیا در حال گسترش بوده و هرگونه سهل انگاری در این زمینه، با خطر جدی گسترش این بیماری همراه است.

 او افزود: یافته‌های علمی حاصل از بررسی سویه جدید کروناویروس موسوم به «اُمیکرون» نیز ضرورت توجه به راهکارهای پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها را مورد تاکید قرار میدهد که در کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن تاثیر بسیاری دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بارش برف و باران در چند روز گذشته و حضور بسیاری از مردم در نقاط برف خیز استان، این موضوع را عاملی برای تجمع افراد در این مناطق و افزایش احتمال شیوع و ابتلا به بیماری عنوان و اضافه کرد: متاسفانه در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته به دلیل سفر مردم استان به شهرستانهایی مانند سپیدان، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در جادههای استان بودیم که علاوه بر مسدود شدن این جاده، امدادرسانی به بیماران و مصدومان از سوی اورژانس ۱۱۵ را نیز با اختلال جدی مواجه کرد.  

وحید حسینی در ادامه به بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان پرداخت و با اشاره به اینکه شرایط جوی روزهای اخیر و بارندگی در سطح استان، میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا را کاهش داده است، از مردم استان خواست تا با حفظ همدلی و همراهی با مجموعه سلامت استان در راستای مقابله با کرونا، و با دقت نظر نسبت به اهمیت حفظ سلامت خود در شرایط کنونی، نسبت به دریافت دز سوم واکسن در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

 او راهکار نجات بخش در برابر سویه جدید را پیروی از دو توصیه مهم، شامل تزریق واکسن، در کنار توجه جدی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی عنوان کرد که تضمین کننده افزایش ایمنی جامعه در برابر کروناویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بررسی نحوه ارائه خدمت در مراکز ۱۶ ساعته فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علایم کرونا، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه، پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha