• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101107249
  • خبرنگار : 50126

روزهای متفاوت بوستان گفت‌وگو/ از اثربخشی تا آینده‌ پژوهی

روزهای متفاوت بوستان گفت‌وگو/ از اثربخشی تا آینده‌ پژوهی

ایسنا/ایلام نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی با هدف معرفی مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد در حوزه‌ پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی، تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان در تهران برگزار شد، نمایشگاهی که اثربخشی جهاددانشگاهی را بیش‌تر در ذهن جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور متبلور کرد.

یکی از بهترین مزیت‌های نمایشگاه این بود که غرفه‌های آن بر اساس حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی و فعالیت‌های گزین هر حوزه برگزار شده بود، نه بر اساس نمایشگاه‌های معمول که هر استان یک غرفه دارد، هرچند واحدهای موفق در زمینه‌های فناوری نیز غرفه‌هایی داشتند که با توجه به بازدید روسای واحدها و جهادگران دانشگاهی، این فعالیت‌ها می‌تواند چراغ راهی برای فعالیت واحدهای دیگر هم باشد.

می‌‎توان گفت که این نمایشگاه پتانسیل‌های ایران را در حوزه‌های مختلف فناوری و علمی فراروی بازدید کنندگان می‌گذاشت تا هر استان با تکیه بر ظرفیت‌های خود بتواند در این زمینه‌ها فعال شود و با برنامه‌ریزی بتواند کارهایی را در شان جایگاه علمی جهاددانشگاهی به ثمر رساند.

حضور ایسنا و سایر مراکز وابسته به معاونت فرهنگی که در این نمایشگاه که مورد سیاستگذاران فرهنگی قرار گرفت، نویدبخش توجه بیشتر به فعالیت‌های اثربخشی است که جهاددانشگاهی در سراسر کشور آن را دنبال می‌کند.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی نشان داد که این نهاد به دنبال موازی‌کاری نیست بلکه به دنبال انجام فعالیت‌های اثربخشی است که بسیاری از بازدیدکنندگان را به تحسین واداشت و شناخت‌ها را از این نهاد برخاسته از بطن انقلاب عمیق‌تر کرد و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و وعده انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در آینده نزدیک شاهد این مدعا است.

حضور مسئولان کشوری از معاونان رئیس‌جمهور، تا وزرا، استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نویدبخش این است که این نهاد در نظام بودجه‌ریزی کشور بهتر دیده شود.

دکتر «سارا فلاحی» ، نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای از قبل شناخته شده است، گفت: جهاد دانشگاهی پتانسیلی عظیم و نگاهی آینده‌پژوهانه‌ نسبت به مسائل دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی آن‌چه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نقش جهاد دانشگاهی در حوزه علم و تبدیل آن به فناوری است. جهاد دانشگاهی پل رابطی است که می‌تواند علم تولیدی در دانشگاه را به مهارت تبدیل و در نتیجه خلق ثروت کند؛ اگر ما در این مسیر به درستی حرکت کنیم، شاید بتوانیم بخشی از مسیر توسعه کشور را طی نماییم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر لزوم تجدید نظر در بودجه مجموعه جهاد دانشگاهی اظهار کرد: باید نسبت به بودجه جهاد دانشگاهی تجدید نظر شود و بودجه این نهاد افزایش یابد؛ همچنین باید برای جهاد دانشگاهی جایگاه بیشتری در سیاستگذاری‌های در سطح کلان تعریف شود تا بتوانیم شاهد تاثیر گذاری اساسی این نهاد مهم باشیم.

همچنین، فلاحی در دفتر یادبود این نمایشگاه نوشت: این بازدید حامل شگفتی‌های زیادی در حوزه فناوری، فرهنگی،آموزش و ... بود و نشان داد اعتماد به نخبگان می‌تواند رمز توسعه و موفقیت کشورمان باشد.

این نمایشگاه هرچند پایان یافت و بوستان گفت‌وگو نمایشگاه متفاوتی را تجربه کرد، اما هر واحد از جهاددانشگاهی می‌تواند ویترینی باشد برای فعالیت‌های گزین که بتواند نیازهای کشور را برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha