• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400100805864
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

شاخص برجسته شهید سلیمانی معنویت بود/تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها ضروری است

شاخص برجسته شهید سلیمانی معنویت بود/تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها ضروری است

ایسنا/لرستان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: شاخص برجسته شهید قاسم سلیمانی معنویت بود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتمی کن کبود، در نشست تخصصی در حوزه معنویت و اخلاق که از سوی دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزارشد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت نهم دی ماه، اظهار کرد: نهم دی روز ولایت‌پذیری، ولایت‌مداری و بصیرت است و با توجه به اینکه دشمنان به دنبال حذف نظام اسلامی بودند این بصیرت و گوش به فرمان رهبری بودن ملت اثر خود را گذاشت و در این راستا مداد علما و  بصیر بزرگ همچون آیت الله مصباح و دماء شهدا نقش آفرین بودند.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها مداد علما را بصیر  و افراد را تربیت کنند که اگر لازم باشد تربیت‌شدگان جانثاری کرده و از خود بگذرند آن موقع است که دانشگاه به معنای واقعی به رسالت خود عمل کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه بصیرت مردان بزرگ کارهای عظیم انجام می‌دهد،گفت: مداد آیت‌الله مصباح در اختیار شهدا قرار گرفت و شخصی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که در بین آزادیخواهان عالم محبوب دلها شده است تربیت شده این مکتب است؛ چراکه شهید بزرگوار رابطه خود را با معنویت حفظ کرده است.

باید در راستای تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه‌هاگام برداریم

حاتمی کن‌کبود معنویت را شاخص برجسته شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: باید در راستای تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه‌هاگام برداریم.

وی خاطر شنان کرد: در گام اول انقلاب زیرساخت رشد اخلاق و معنویت در جامعه ایجاد و شکل گرفته است اما با اخلاق و معنویت تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله ها وجود دارد.

حاتمی کن کبود خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و هفت توصیه را اعلام می‌کند که دغدغه ایشان این هفت توصیه است.

یکی از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب احیای اخلاق و معنویت است

 وی عنوان کرد: یکی از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب احیای اخلاق و معنویت است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجوئی به برخی نشست ها با نگاه تخصصی ورود پیدا کرده است این کاری ارزشمند است.

حاتمی کن کبود گفت: اگر بخواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید در راستای گام دوم و بخش اخلاق و معنویت روی دانشگاه ها زوم  کرده و برخی مشکلات اخلاقی در دانشگاه‌ها بین اساتید و دانشجویان را احصا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اساتید امروز راس ساعت وارد کلاس می شوند تدریس می کنندو  ترک می کنم و روی مسئله شاگرد پروری دغدغه چندانی ندارند که ضرورت دارد این مسئله ریشه یابی شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان عنوان کرد: در دانشگاه کارمندان نیز به دنبال این هستند که پست بگیرند و دعوا و دغدغه آنها بر سر پست هاست که امید می‌رود با همت معاونت فرهنگی دانشگاه ها و مسئولین نهاد دست به دست هم دهیم و به روحیه دهه ۶۰ برگردیم و معنویت و اخلاق را در آموزش عالی تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha