• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400100503295
  • منبع : نمایندگی سمنان

خط‌کشی 475 کلیومتر از محورهای شریانی سمنان

خط‌کشی 475 کلیومتر از محورهای شریانی سمنان

ایسنا/سمنان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از خط کشی 475 کلیومتر محورهای شریانی و خط کشی 20 کیلومتر از محور سمنان به فیروزکوه در 8 ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

محمدرضا عرب احمدی با بیان اینکه یکی از بهترین روشها در جهت هدایت کاربران جاده ای در مسیرهای شریانی اجرای خط کشی است اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای است؛ لذا این خطوط، از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای این استان در دستور کار خود دارد.

وی گفت: به منظور تامین ایمنی راه‌های استان بیش از 475کیلومتر محورهای شریانی در هشت ماهه ابتدایی سال خط کشی شده است و خط‌کشی حدود 480 کلیومتر از این محورها نیز در دست اجرا است.

عرب احمدی با اشاره به محورهای مهمی که خط کشی در آن‌ها صورت گرفته از تخصیص اعتبار 58 میلیارد ریالی به این طرح خبر داد و افزود: احیای خط کشی درمحورهای مواصلاتی استان با اولویت محورهای شریانی در دستور کار این اداره بوده است .

وی محور سمنان به فیروزکوه را از محور های شریانی مهم خواند و گفت: در این محور از پاسگاه افتر تا انتهای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بالغ بر 20 کیلومتر خط کشی سه خطه به اجرا در آمده است.

وی بیان کرد: با تلاش عوامل راهداری استان سعی شده در محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نشود و در زمان مقرر طبق برنامه ریزی مدون خط کشی محورها تجدید و بروز شود.

عرب احمدی در خصوص محورهای روستایی نیز گفت: با تخصیص اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریالی در محورهای روستایی، در شهرستان های سمنان و دامغان بیش از 40 درصد خط کشی محورها انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود: خط کشی محور دامغان به معلمان پس از روکش آسفالت به طول 20 کیلومتر و محور شلی به هیکو در شهرستان مهدیشهر به طول 3 کیلومتر نیز از دیگر فعالیت های این اداره بوده است.

این مدیر مسئول در ادامه تصریح کرد: در خصوص محور مواصلاتی جاده نظامی سمنان نیز با توجه به ابلاغ اعتبار 11 میلیارد ریالی جهت خط کشی، نصب تجهیزات و تابلو و علائم تاکنون قریب به 8 کیلومتر این مسیر خط کشی صورت گرفته و پس از پایان روکش آسفالت ادامه خط کشی این محور شروع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha