• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400100402312
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

شهردار بندرعباس:

برای عزل و نصب ها توصیه نمی پذیرم/به کدامین گناه امروز زیر سوال رفتم

برای عزل و نصب ها توصیه نمی پذیرم/به کدامین گناه امروز زیر سوال رفتم

ایسنا/هرمزگان بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار طرح سؤال ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ظهر امروز برگزار شد.

شهردار بندرعباس در این نشست با بیان اینکه پاسخگویی شهردار به شورای شهر نیز وظایف بنده هست و افتخار می کنم که در این جلسه حاضر هستم، اظهار کرد: ظرف ۷۵ روز که از انتصابم می گذرد برای سومین بار است که به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس پاسخ می دهم و ای کاش این موضوع مدیریت می شد.

مهدی نوبانی با اشاره به اینکه ای کاش حساسیت فعلی در سنوات گذشته وجود داشت و در سایر دستگاه های اجرایی هم باشد، خاطرنشان کرد: درب اتاقم به روی تمامی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس باز است و می توانم پاسخگو باشم.

وی ادامه داد: هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بارها در این مدت در رسانه ها مشکلات را بیان کردند و بازهم همان سوالات را مطرح کردند و ای کاش این مسائل به بنده رو در رو گفته می شد و اینچنین شهر را وارد تنش نمی کردیم.

نوبانی با بیان اینکه بنده هیچگاه از پاسخگویی فرار نکرده و نمی کنم ولی در این سه هفته و بیان طرح سوال از شهردار استرس به تمامی همکارانم وارد شده است، عنوان کرد: بنده هنوز سه ماه از انتخابم نگذشته است و نمی دانم باید در این مدت چه اتفاقاتی رخ می داده که اکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ای کاش به دنبال آرامش بودیم و در فضای همدلی و آرامش و دوری از تفرقه به دنبال کار و تلاش برای خدمت به مردم بودیم، تصریح کرد: به احترام اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مدت صحبتی نکردم علی رغم آنچه که صحبت داشتم و می توانستم صحبت کنم.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه به رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کردم که سه شنبه نیز باید به تهران بروم و در اجلاس کلانشهرها حضور پیدا می کردم و دوبار هم نامه زدم، اضافه کرد: طوری بیان شد که جلسه با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و احلاس کلانشهرها مهم نیست در حالی که تمامی شهرها برای رایزنی و رفع مشکلات نیز در این جلسات حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: ای کاش اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس امروز مصوب می کردند که شهردار حق ندارد از اتاقش پایش را بیرون بگذارد تا اینچنین شهردار را به چالش نکشند.

نوبانی با بیان اینکه سوال نخست از بنده این است که نداشتن توانمندی مدیریت و تصمیم گیری به موقع در رفع موانع موجود، خاطرنشان کرد: آیا این موضوع سوال است یا خبری؟! اگر بنده مدیر نبودم که چرا منصوب شدم یا اینکه چگونه در ۷۵ روز توقع می رود بتوانم تحول ایجاد کنم؛ بنده به دنبال کار زیرساختی هستم و بسیاری از هزینه های اضافی را از بین بردم و حقوق ها را به روز کردم.

وی با اشاره به اینکه اگر دلسوز مردم هستیم ای کاش اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس به کمکم بیایند نه آنکه مرا به چالش بکشند، بیان کرد: تمامی اقدامات عمرانی نیز در حال انجام است، ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری بندرعباس را به روز کرده ایم.

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه از زمان حضورم اجازه بکارگیری هیچ نیروی جدیدی را در بدنه شهرداری بندرعباس نداده ام، اضافه کرد: تمامی پارک های ساحلی شهر بندرعباس را از خاموشی درآوردم؛ اگر کسی حکمی گرفته و پولی از حساب شهرداری بندرعباس برداشته شده است مربوط به پرونده های گذشته بوده و حکمش گرفته شده بود و بنده نقشی در آن نداشته ام.

وی ادامه داد: در سوال دوم تیم حقوقی ام زیر سوال رفته است درحالی که تلاش تیم حقوقی جای تشکر و قدردانی دارد و هر زمان احساس کردم که فرد حقوقی توانمندتری می تواند بار حقوقی را با قدرت بیشتری را دنبال کند به طور حتم این کار انجام می دهم.

نوبانی با اشاره به اینکه نمی توانم یک شبه نیز افراد حقوقی را تغییر بدهم زیرا روند بررسی پرونده ها طولانی و مدت دار است، عنوان کرد: در تلاشم تا پرونده های قبلی را ختم به خیر کنیم و به دنبال رخ دادن اتفاقات خوب هستیم و سه وکیل توانمند شهر بندرعباس را به عنوان مشاور در اختیار گرفتیم تا مشکلات را بررسی و پرونده ها را به نفع شهرداری بندرعباس تغییر دهیم.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه مشکلات ساختار نیروی انسانی شهرداری بندرعباس مربوط به امروز نیست و از گذشته به یادگار مانده است، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شهرداری بندرعباس بدهی دارد و امروز که وارد گود شدم با آن چیزی که روز نخست به بنده گزارش شد تفاوت بسیاری دارد و مشکلات بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به کدامین گناه امروز زیر سوال رفتم و توقع دارید که تمامی بدهی ها در مدت ۷۵ روز صفر شود، اظهار کرد: این حواشی بوجود آمده انرژی زیادی از مجموعه شهرداری بندرعباس گرفته است.

نوبانی با بیان اینکه انتصاب و عزل هر مدیری برای بنده ملاکش تنها عملکردش است نه وابسته سیاسی بودنش، خاطرنشان کرد: اگر امروزم عملکرد مدیری ضعیف باشد سریعأ آن را تغییر می دهم و در عزل و نصب ها توصیه پذیر نیستم.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در روز نخست خودم از اعضای شورای اسلامی شهر کمک خواستم تا هر فردی که مورد نظرشان هست به صورت لیست به بنده داده شود، اضافه کرد: کافی است امروز کسی به عنوان مدیر انتخاب کنم برخی از اعضا سریعأ بنده را زیر سوال می برند.

وی با بیان اینکه برای تمامی انتصاباتم استعلامات لازم صورت گرفته است، اظهار کرد: برخی می گویند بنده سهم خواهی نمی کنم و انتظاری ندارم اما فردای انتصاب علیه ام مصاحبه می شود، جای تعجب دارد.

نوبانی با اشاره به اینکه خود آقای کناری نژاد و آقای موسوی خودشان سفر به مشهد و رشت را هماهنگ کردند و مرا مجبور کردند که به این سفرها برویم بعد می گویند چرا به سفر می روی، اضافه کرد: در یک سفر چهار نفر و در سفر دوم چهار نفر حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha