• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400100201056
  • خبرنگار : 50467

فوتبال اترک به روایت آمار / ۶ هفته نخست در ۳ فصل چگونه گذشت؟

فوتبال اترک به روایت آمار / ۶ هفته نخست در ۳ فصل چگونه گذشت؟

ایسنا/خراسان شمالی تیم فوتبال اترک خراسان شمالی طی سه دوره حضور در مسابقات لیگ دسته دو، تاکنون نتایج مختلفی را در ۶ هفته نخست کسب کرده که بازخوانی آن، شاید شرایط بهتری را در نگاه به وضعیت این تیم ایجاد کند.

تیم اترک که در سال ۹۸ شکل گرفت، با قراردادهای میلیاردی برای افراد شناخته شده ای همچون اسماعیل فرهادی به عنوان بازیکن و نیز فیروز کریمی در قامت هدایت‌گر تیم، مشغول به فعالیت در لیگ دسته دو شد.

در این حضور که برای نخستین بار تیمی از خراسان شمالی در لیگ دسته دو حضور می یافت و استاندار و مدیران وقت استانی و شهرستانی پشتیبان این تیم بودند، پس از ۶ هفته، فیروز کریمی و یارانش با کسب یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست، پنج امتیاز را کسب کرده و در جدول ۱۴ تیمی این مسابقات در رده ۱۳ قرار داشتند.

۶ هفته ای که تنها برد آن در هفته ششم بود و در پنج هفته پیش از آن سه باخت و دو تساوی را کسب کرده بودند. اعزام تیم به صورت هوایی به استان‌های مقصد برای بازی، از جمله اتفاقات قابل توجهی بود که دیگر هیچگاه در فصول پس از آن برای اعزام تیم اترک تکرار نشد.

اما وضعیت تیم اترک در فصل ۱۳۹۹ متفاوت شد و با توجه به مربی بومی و نیز برگزاری پیش فصل مناسب برای انسجام و هماهنگی بازیکنان، کار را به جایی رساند که این تیم استان نتایج قابل توجهی را کسب کرد.  

اترک در ۶ بازی نخست فصل ۹۹ توانست دو پیروزی، سه تساوی و فقط یک شکست را در کارنامه خود ثبت کند.

نتایجی که برای تیم خراسان شمالی ۹ امتیاز در ۶ هفته را برای این تیم اندوخته کرده و جایگاه ششم جدول را به آنان داده بود؛ تا صدر جدول نیز ۷ امتیاز اختلاف فاصله وجود داشت.

کاهش حمایت ها از تیم اترک از یک سو بر مشکلات این تیم افزوده بود اما برخی اقدامات همچون استفاده از بازیکنان پولی، بخشی از دخل و خرج تیم اترک را تامین کرده بود.

در فصل جاری لیگ دسته دو فوتبال کشور نیز با تغییر مدیران استان و سازمان همیاری شهرداری‌های استان، وضعیت اترک به شدت رو به افول رفت و از نظر حمایت های لازم، دچار مشکلات عدیده ای شد.

شرایطی که حتی تا واپسین فرصت‌های لازم برای اعلام آمادگی حضور تیم اترک و اتفاقی که برای امتیاز اترک می افتد، مشخص نبود.

طی چنین شرایطی بود که سازمان همیاری بدون برنامه‌ریزی پیشین و با تاکید بر حفظ امتیاز تیم اترک به عنوان یک ارزش برای بیت المال، اقدام به ادامه تیمداری در لیگ دسته دو فوتبال کشور کرد.

آشفتگی و عدم نابسامانی در ابتدای فصل جاری لیگ با شکایت بازیکنان طلبکار فصول گذشته نیز مواجه شد؛ به نحوی که بسیاری از تمرکز تیم و مالکین را متوجه خود کرد و منابع تامین شده برای حیات اترک را به صورت یکجا بلعید تا دستان مالکان تیم اترک برای ادامه حمایت های همه جانبه خالی شود.  

این اتفاقات همراه با تغییر دیرهنگام استاندار و نیز مشکلات ناشی از عدم همراهی برخی مدیران و مسئولان، کار حمایت از اترک را به شدت سخت تر کرده است.

اما این تیم که در چنین شرایطی راهی مسابقات در فصل جاری شد، طی ۶ هفته نخست دو تساوی و چهار شکست را متحمل شد که اکنون با دو امتیاز در رده انتهایی جدول ۱۴ تیمی گروه دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور قرار دارد.  

حال باید دید اداره کل ورزش و جوانان استان، مدیران استانی و مجموعه‌های صنعتی فعال در خراسان شمالی راهی برای برون رفت تیم اترک از این وضعیت پیدا می‌کنند، یا ناظر افول این تیم و از بین رفتن امتیاز آن به عنوان یک هدر رفت بیت المال می‌نگرند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha