• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400100100446
  • خبرنگار : 50250

پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا توسط پست بانک در چهارمحال و بختیاری

پرداخت  ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا توسط پست بانک در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر شعب پست بانک ایران در چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان از کرونا توسط پست بانک در استان خبر داد و گفت: رسالت اصلی پست بانک ارائه خدمات به روستائیان و مردم در مناطق محروم است.

علیرضا شجاعی یکم دی‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پست بانک ایران یک نهاد عمومی دولتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: بنابراین باید عملکرد این بانک شفاف باشد و مدیران نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

مدیر شعب پست بانک ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره فعالیت‌های این بانک در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، گفت: این بانک با هدف ارائه خدمات مالی در این مناطق توسعه پیدا کرد، دسترسی به خدمات بانکی به‌علت نبود شعبه‌های بانک در روستاها برای مردم دشوار بود، بنابراین این ماموریت به پست بانک محول شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری را روستائیان تشکیل می‌دهند، توضیح داد: بنابراین عمده مشتریان پست بانک در مناطق روستایی و کم‌برخوردار هستند، بالغ بر ۲۴۰ هزار از روستائیان استان در این بانک حساب پس‌انداز دارند و خدمات بانکی را دریافت می‌کنند.

شجاعی اضافه کرد: عموما ایجاد شعبه‌های بانک در روستاها برای بانک‌ها صرفه اقتصادی ندارد، این مسئله دسترسی به خدمات بانکی برای مردم ساکن این مناطق را دشوار می‌کرد، بنابراین پست بانک با همکاری بخش خصوصی اقدام به ایجاد باجه‌های بانکی کرد، این کار علاوه بر تسهیل کار سفرهای غیرضروری به شهرها را حذف و در هزینه سوخت نیز صرفه‌جویی می‌کند.

مدیر شعب پست بانک ایران در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این بانک ۹۰ درصد خدمات بانکی را در باجه‌های روستایی به مردم ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این استان ۱۰۸ باجه پست بانک، پنج شعبه، ۶۰ دستگاه خودپرداز و ۳۳۵۰ دستگاه پایانه فروش توسط این بانک راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص جذب منابع توسط پست بانک سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: امسال ۴۷۵ میلیارد تومان جذب منابع در استان داشتیم که عملکرد باوجود گذشت ۹ ماه از سال ۱۰۷ درصد است و در زمان باقی‌مانده تا پایان سال این عدد افزایش پیدا خواهد کرد. شجاعی با اشاره به پرداخت تسهیلات توسط پست بانک به مشتریان، توضیح داد: از ابتدای سال ۸۴۶ مورد تسهیلات اشتغال روستایی با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به مشتریان پرداخت شد که منجر به اشتغال مستقیم برای ۱۴۳۰ شده است.

مدیر شعب پست بانک ایران در چهارمحال و بختیاری حمایت از کسب ‌و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر فعالیت‌های این بانک عنوان کرد و افزود: این بانک کمترین معوقات را در پرداخت تسهیلات دارد، روستائیان از مشتریان خوش حساب این بانک هستند.

وی بیان کرد: خیرین می‌توانند سرمایه خود را در قالب حساب قرض‌الحسنه وارد پست بانک کنند تا از این طریق بتوانیم به متقاضیان نیازمند تسهیلات پرداخت کنیم، پست بانک آمادگی راه‌اندازی مجمع خیرین بانکی در کشور را دارد.

شجاعی از پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان از کرونا توسط پست بانک در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: رسالت اصلی پست بانک حمایت ارائه خدمات به روستائیان و مردم در مناطق محروم است، امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.

مدیر شعب پست بانک ایران در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در روستاها برای اخذ ضمانت‌های بانکی برای اعطای تسهیلات سخت‌گیری صورت نگیرد، در سال‌جاری ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha