• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100100062
  • خبرنگار : 50072

روند ابتلا به اُمیکرون در آفریقای جنوبی کاهشی شد

روند ابتلا به اُمیکرون در آفریقای جنوبی کاهشی شد

ایسنا/خراسان رضوی تجربه کنونی آفریقای جنوبی در مورد سویه اُمیکرون ممکن است به دلیل وحشت از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری همه‌گیر در این کشور و افزایش ایمنی در میان جمعیت شکل بگیرد.

نیوز نوشت با ادامه روند افزایشی ابتلا به اُمیکرون در سراسر جهان، کشوری که این سویه برای اولین بار حدود یک ماه پیش در آن شناسایی شد(آفریقای جنوبی)، به‌ طور شگفت‌انگیزی شاهد کاهش تعداد موارد است.

داده‌های جدید موسسه ملی بیماری‌های واگیر(NICD) نشان می‌دهد تعداد تست‌های مثبت اُمیکرون در روز گذشته بیش از ۸۵۰۰ بود که نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۴ هزار نفر کمتر شده و کاهش چشمگیری داشته است.

از دیگر نشانه‌های بیانگر این روند کاهشی، بستری شدن در بیمارستان بود که این مورد نیز به شدت کاهشی شده است. داده‌های موسسه ملی بیماری‌های واگیر نشان داده تعداد افراد مبتلا به ویروس در بیمارستان‌ها طی هفته گذشته تقریبا ۲۵ درصد کاهش یافته و به ۵۶۰۰ نفر رسیده است.

به نظر می‌رسد این ارقام از گزارش‌های اخیر که نشان می‌دهد این سویه ممکن است به شدت سایر سویه‌های ویروس کرونا نباشد نیز حمایت می‌کند. با این حال این سویه بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک دارد و به آن کمک می‌کند تا نرخ انتقال بالاتری داشته باشد.

آیا ابتلای قبلی به کووید موجب روند کاهشی شده است؟

پروفسور تام مولتری، یکی از جمعیت‌شناسان ارشد دانشگاه کیپ تاون آفریقا، گفت: تجربه کنونی آفریقای جنوبی با این سویه ممکن است با آمار مرگ‌ومیر وحشتناک ناشی از بیماری همه‌گیر این کشور و افزایش مصونیت در میان جمعیت شکل بگیرد.

بر اساس گزارش شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی این کشور ۶۰ میلیونی بیش از ۲۷۰ هزار مرگ‌ومیر(تعداد تلفات بالاتر از میانگین سال‌های قبل از همه‌گیری) از زمان شروع همه‌گیری تقریبا ۲ سال پیش ثبت کرده است.

دکتر اسکات گوتلیب، کمیسر سابق سازمان غذا و دارو(FDA)، تکرار کرد که اُمیکرون به شدت سویه‌های دیگر نیست.

وی بیان کرد: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اُمیکرون باعث بیماری شدیدتر شود. آنچه به‌ ویژه در آفریقای جنوبی دیده‌ایم فاصله بین موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان است.

گوتلیب افزود: علت اینکه اُمیکرون به‌ عنوان یک بیماری با شدت کمتر نشان داده می‌شود، به این دلیل است که احتمالا ایمنی پایه در جمعیت ناشی از عفونت طبیعی یا مصونیت حاصل از واکسن در برابر آن موثر است.

وی مدعی شد: ما مصونیت اولیه داریم که از ما در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کند. این موضوع احتمالا دلیل کاهش آمار بستری شدن در بیمارستان‌ها. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha