• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400093023928
  • خبرنگار : 30054

ساخت تیزر تبلیغاتی و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

ساخت تیزر تبلیغاتی و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

به چه نوع تیزری، تیزر تبلیغاتی گفته می‌شود؟ تیزرهای تبلیغاتی چطور ساخته می‌شوند؟ کدام آژانس تبلیغاتی بهتر و حرفه‌ای‌تر تیزر می‌سازد؟ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آنی بین، اگر این سؤالات برای شما هم به وجود آمده، این متن را بخوانید و بالاخره جواب سؤال‌هایتان را به زبانی ساده بگیرید.

چند نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد؟

به‌طور کلی تیزرهای تبلیغاتی (ویدئوهای کوتاه تبلیغاتی‌) را می‌توان در سه گروه رئال، انیمیشن سه‌بعدی و موشن‌گرافیک دسته‌بندی کرد؛ اما هر شرکت‌ یا کسب‌وکاری به یک دلیل به سراغ ساخت تیزرهای تبلیغاتی می‌رود:

۱. معرفی مجموعه، سازمان، شرکت، کارگاه، استارت‌آپ، کسب‌وکار یا مشاغل جدید: در تیزر معرفی کسب‌وکار، بخش‌ها و اجزای مختلف کسب‌وکار معرفی می‌شود و مدل و اهداف سازمان ارائه می‌شود. خدمات یا سرویس‌های آن‌ها در مقایسه با رقبا نشان داده می‌شود.

۲. معرفی برند یا فیلم برند: در تیزر معرفی برند هویت برند ایجاد یا تقویت می‌شود. فیلم برند محصول و خدمات و یا خود برند را مستقیم نمایش نمی‌دهد، بلکه با نمایش ارزش‌ها و اهداف و داستان برند، جایگاه آن را در میان رقبا ارتقا می‌بخشد.

۳. معرفی محصول، کالا یا یک خدمت: در تولید تیزر تبلیغاتی برای یک محصول یا خدمت طبیعتاً موضوع اصلی خود محصول یا آن خدمت است و ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن؛ از صاحب یا کارمندان کارخانه سازنده کالا نام برده نمی‌شود یا تصویر و ویدئویی از بخش‌های مختلف کارگاه سازنده کالا وجود ندارد.

تیزرهای تبلیغاتی چطور ساخته می‌شوند؟

انتخاب نوع تیزر تبلیغاتی خود نحوه ساخت ویدئو را تعیین می‌کند. مثلاً تبلیغ یک محصول خوراکی نسبت به معرفی خدمات یک شرکت بزرگ به‌طور کامل متفاوت است. توجه بر جزئیات، موسیقی، و غلبۀ کلام یا موسیقی، همه‌ و همه جزو عواملی است که گروه خلاق سازندۀ فیلم باید برای تولید یک تیزر در نظر بگیرند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند.

ما در کانون آنی‌بین ساخت تیزرهای تبلیغاتی را به دو شیوۀ کلی تقسیم‌بندی می‌کنیم:

۱. تولیدات داخل استودیو:

این ویدئوهای خلاقانه در استودیوی آنی‌بین و با نورپردازی و استفاده از تجهیزات مخصوص حرکت و گرافیکی تولید می‌شود. از تلفیق فیلم و عکس با گرافیک‌های رایانه‌ای، موشن‌دیزاین‌های خلاقانه‌ای به وجود می‌آید که نظر هر مخاطب کنجکاوی را جلب می‌کند. تیزرهای تبلیغاتی معرفی کالا یا محصول معمولاً استودیویی هستند.

۲. تیزرهای تبلیغاتی تولیدشده در محیط مجموعه:

بعضی از ویدئوها از محل کار شرکت یا کارخانه یا کسب‌وکار برداشته می‌شوند. در این ویدئوها آژانس تبلیغاتی با حضور در محل، بسته به سناریوی ویدئو، از توانمندی‌ها و امکانات کسب‌وکار گزارش، عکس و فیلم تهیه می‌کند.

هزینه تیزرهای تبلیغاتی چطور تعیین می‌شود؟

هزینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی فاکتور مهمی برای انتخاب شرکت سازنده تبلیغات است. روزانه انواع مختلفی ویدئو ساخته‌ می‌شوند و در سایت‌ها، تلویزیون، آپارات،‌ یوتیوب یا سایر شبکه‌های مجازی به نمایش در می‌آیند. کیفیت ساخت تیزرهای تبلیغاتی کاملاً متفاوت است و به نوع تجهیزات به‌ کار رفته و محتوای ویدئو بستگی دارد که درنهایت برمی‌گردد به میزان هزینه‌ای که برای آماده‌سازی ویدئوهای تبلیغاتی می‌شود.

این شمایید که بر مبنای میزان هزینه برای ساخت تیزر تبلیغاتی، تعیین می‌کنید ویدئوی تبلیغاتی مدنظرتان با چه تجهیزاتی ساخته شود و چه میزان انرژی و نیرو صرف آن شود.

پیش از تولید تیزر تبلیغاتی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای سفارش تیزر تبلیغاتی، قبل از هر چیز باید نیازسنجی کنید؛ این ویدئو قرار است چه کسی یا چه گروهی را تحت تأثیر قرار دهد؟ مخاطب شما کیست؟

آیا نوع کسب‌وکار شما Business-to-Business است؟ آیا در شرکت خود با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر طرف قرارداد هستید و به یک کورپوریت ویدئو (Corporate Video) یا مستنندهای تبلیغاتی نیاز دارید؟

یا مدل کسب‌وکار شما  business-to-consumer است؟ یعنی با مشتری نهایی یا خریدار سروکار دارید؟ در این نوع تیزر تبلیغاتی به ویدئویی نیاز دارید که بیشتر وایرال شود و طیف وسیع‌تری از مخاطب را به خود جلب کند.

آیا تیزر تبلیغاتی همان چیزی است که کسب‌وکار شما به آن نیاز دارد؟

چند سؤال مهم هست که شما باید پیش از ساخت تیزر تبلیغاتی، جوابش را بیابید:

  • در مسیر پیشرفت کسب‌وکارتان، اساساً به چه سرویس‌ها یا خدماتی نیاز دارید؟
  • آیا یک تیزر تبلیغاتیِ منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را توسعه می‌دهد و باعث دیده‌ شدن بیشتر کالای شما می‌شود؟
  • آیا به محتوای متنی و تصویری برای شبکه‌های اجتماعی خود نیاز دارید؟
  • آیا خدمات گرافیکی، موشن دیزاین، تصاویر حرفه‌ای، کپشن‌های جذاب و ... مخاطب برند شما را بیشتر می‌کند؟

ابتدا خوب به تمام جوانب تبلیغات حرفه‌ای در دنیای امروز برای فروش بیشتر فکر کنید و سپس کار تبلیغات را حرفه‌ای و با دیدی روشن، شروع کنید.

 آنی‌بین برای کمک به شما آماده است

کانون آنی‌بین یک آژانس خلاق تبلیغاتی است که به زبانی ساده و سرراست می‌تواند در زمینه تبلیغات کالا یا برند به شما کمک کند تا سهم خود از بازار را افزایش دهید.

 برای آشنایی با سرویس‌های این آژانس تبلیغاتی، لطفاً به سایت آنی‌بین anibeen.com سر بزنید و خدمات کانون آنی‌بین در حوزه تبلیغات را ببینید، سپس برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی مدنظرتان تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha