زهره سبقتالهی، امروز (سهشنبه، ۳۰ آذرماه) در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: این مؤسسه از سال ۹۸ تصمیم گرفت فعالیت خود را در قالب یک رسانه اینترنتی گسترش دهد، در این راستا سایت نذرستان راهاندازی شد که امکان پرداخت نذورات مردمی بهصورت آنلاین را فراهم کرده است.
وی با اشاره به طراحی ۲۰ موضوع نذر در سایت نذرستان، گفت: از جمله این موضوعات نذر سلامت و درمان، آب، پوشاک، حیوانات و طبیعت، کودکان بیسرپرست و ایتام، عمران روستایی، نذر قربانی است.
مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند با بیان اینکه سایت نذرستان نذورات را از نیکوکاران میگیرد و به دست نیازمندان میرساند، افزود: با نزدیک به ۲۷ خیریه در سطح کشور تفاهمنامه همکاری داریم. لوگوی این خیریهها در سایت قرار گرفته و این امکان وجود دارد که به غیر از مسیرهایی که خودشان در اختیار دارند، از طریق سایت نذرستان هم کمکهای مردمی را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: کمکهای مردمی در سایت نذرستان بهصورت موضوعی و یا انتخاب مؤسسات خیریه است، مؤسسه باران لبخند علاوه بر در اختیار قرار دادن کمکهای مردمی به خیریهها، یکسری پروندههای ارجاعی نیز دارد و تاکنون ۱۵۲ مورد پرونده در مؤسسه داشتهایم که خودمان مجری آن بودهایم، در عین حال که پروندههای خیریههای دیگر را نیز به تناسب کمکها پوشش میدهیم.
سبقتالهی یکی دیگر از اقدامات مؤسسه نیکوکاری باران لبخند را برگزاری پویشهای مردمی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ پویش موفق برگزار شده است و هدفی برای هر پویش درنظر گرفته میشود و متناسب با موضوع به خیریههای مرتبط انتقال داده میشود. از جمله این پوششها، نذر زندگی، لبخند ماندگار آب با هدف ساخت آب انبار در جنوب ایران و دسترسی به آب بهداشتی، پویشهایی برای تأإمین پوشاک و ارزاق و لوازم التحریر است. همچنین نذر کتاب، فرهنگ و دانایی و پویشی برای جمعآوری کتاب و اسباببازی برای کودکان مناطق محروم داشتهایم.
مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند با اشاره به اینکه در بخشی از سایت نذرستان مردم میتوان برای عزیزان از دست رفته خود پروندهای ایجاد و تمام نذورات خود را به نام مرحوم پرداخت کنند، افزود: با هر واریز مبلغ در سایت، رسیدی صادر میشود. تاکنون بیشترین کمکهای واریزی برای تأمین ارزاق و بعد از آن سلامت و درمان و سایر نذورات مردمی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پویشی که هم اکنون درحال اجرا داریم، یلدای ۱۴۰۰ است، ۱۴۰۰ هدیه ۵۰ هزار تومانی پیشبینی کردهایم که امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردمی این هدیهها را به دست نیازمندان برسانیم.
به گزارش ایسنا، سبقتالهی با بیان اینکه سایتی به این شکل در کشور فعال نیست، یادآور شد: برای طراحی و تهیه محتوای سایت نذرستان حدود ۵۰۰ ساعت کاری وقت گذاشته شده و درحال توسعه بخشهای مختلف آن هستیم.
وی اعلام کرد: از زمستان ۹۸ تاکنون ۹۶۰ میلیون ورودی سایت بوده که عمدتاً کمکهایب از مردم اصفهان بوده، ولی حتی از خارج از کشور به ویژه در عمران روستایی و آب انبار کمک داشتیم و گزارش دقیق مبالغ دریافتی و واریزی بر روی سایت مشخص است.
عباس دهکردی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه نیکوکاری باران لبخند نیز گفت: حدود ۱۰ سال قبل قرضالحسنه اسلامی با ۵۰ سال قدمت، تصمیم گرفت خیریه صدیقه طاهره(س) را دایر کند و بعد از آن، مؤسسه نیکوکاری باران لبخند از سال ۹۵ شروع به کار کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر خیریهها تلاش میکنند نیازهای مادی افراد جامعه را تأمین کنند، گفت: اما این خیریه بیشتر جنبههای فرهنگی را مدنظر قرار داده و با هدف ارتقا سطح فکر و فرهنگ جامعه در ابعاد مختلف همچون حمایت از دانشآموزان با استعداد و نیازمند و حمایت از زنان بی بضاعت سرپرست خانوار فعالیت میکند.
دهکردی همچنین در مورد سایت نذرستان گفت: تاکنون استقبال مردم از این سایت قابل توجه بوده و جانشین روشهای سنتی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، دهکردی همچنین با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی فوقالعاده زمانبر است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم خانوادهها از نظر فرهنگی غنی باشند، چون باید در یک خانواده ضعیف، فرزندان را طوری بار بیاوریم که علاوه بر توانمندی خودشان به دیگران هم کمک کنند که این کار زمانبر است و اگر فرهنگ مردم ارتقا پیدا کند با معضلی به اسم فقر روبرو نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: به قدری نیاز مالی در جامعه ما غلبه دارد که کارهای فرهنگی کم رونق است، با این وجود هدف جدی و تأکید ما بر تقویت فرهنگ جامعه است.
انتهای پیام
نظرات